اخبار روز اجتماعی ؛ اعتراضات در شهر کازرون ‘به خشونت کشیده شد’

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام ، اجتماعی _ ۴۰۰ هزار تن در کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند، نیمی از بافت شهری جوانرود و صحنه فرسوده است ، زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند و چند خبر دیگر ، از مهم ترین اخبار روز اجتماعی بوده اند که همراه با لینک و خلاصه ای از خبر در ذیل می آید :

 

اعتراضات در شهر کازرون ‘به خشونت کشیده شد’

گزارش های متعدد در شبکه های اجتماعی حاکی از تجمع چهارشنبه شب معترضان در شهر کازرون در جنوب ایران است که بنابه بعضی گزارش های تایید نشده با تیراندازی ماموران همراه بوده است.بر اساس گزارش‌هایی که به بی‌بی‌سی رسیده چهارشنبه‌ شب درگیری‌هایی بین گروهی از مردم معترض و نیرو‌های امنیتی رخ داده است.در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود.

 

۴۰۰ هزار تن در کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند، نیمی از بافت شهری جوانرود و صحنه فرسوده است

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: ۳۵ درصد جمعیت مناطق شهری این استان «بدمسکن» و «حاشیه‌نشین »هستند. به گفته او تنها در شهر کرمانشاه ۴۰۰ هزار تن در مناطق حاشیه‌ای و یا بافت‌های فرسوده سکونت دارند. همچنین نیمی از بافت شهری جوانرود و صحنه فرسوده و ناکارآمد است. شریفی گفت که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در مناطق شهری استان کرمانشاه به بازسازی نیاز دارد.

 

زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

باورش سخت است که هنوز در کشورمان زنانی بدون حکم دادگاه و فقط براساس گفته شوهرانشان طلاق داده می‌شوند. در نحوه اجرای سه‌طلاقه بین مذاهب اسلامی تفاوت‌هایی وجود دارد. براساس فقه شیعه، سه‌طلاقه‌کردن زنان در سه مرحله و سه زمان با حضور شهود عادل انجام می‌شود و مردان نمی‌توانند همسر خود را در یک نوبت سه‌طلاقه کنند.

 

جنوبگانِ خراسان زیر آتشِ خورشید و نگاه سرد مسئولان جان می‌کند/الله بارون هم بدهد بی‌برنامگی آن را به آسمان بازمی‌گرداند

خراسان جنوبی به لحاظ وسعت ازجمله استان‌های بزرگ ایران است. 151هزار کیلومتر مربع مساحت که موجب شده از لحاظ وسعت در رتبه سوم بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان قرار بگیرد اما از جمعیت بسیار کمی برخوردار است. این نکته دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که کم‌آبی یا در واقع، خشکسالی یکی از مهم‌ترین آنهاست.این استان مصداق حاشیه است، چه به‌لحاظ بعد مسافت از مرکز و چه به‌لحاظ فقدان حضور این خطه خشکی‌زده در کانون توجهات.

یک چهارم جوانان در زنجان بیکار هستند

ایرج امینی سرپرست معاونت اطلاعات و آمار سازمان برنامه‌ریزی و بودجه زنجان به خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفته است: طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان سال گذشته نشان می‌دهد ۲۳.۳ درصد جمعیت فعال گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال شاغل نیست.مرکز آمار ایران میانگین کشوری نرخ بیکاری این گروه سنی برای زمستان سال گذشته را ۲۹٫۹ درصد اعلام کرد که بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری کل است.

 

شاهدان عینی از «شلیک» ماموران به معترضان در کازرون خبر دادند

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که اعتراضات مردم کازرون در چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با خشونت نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شده و ماموران به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.همچنین عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که منسوب به کشته‌شدگان و مجروحان در کازرون است.

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.