برقراری رابطه جنسی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – معمولا صحبت از وزن کم کردن و سوزاندن کالری برای انسان‌ها یادآور تحمل سختی است. همیشه در رویاهای افراد این است که راهی وجود داشته باشد تا کاری لذت‎بخش انجام دهند و وزن کم کنند. برای این افراد خبر خوبی داریم. برقراری رابطه جنسی می‎تواند راهی برای کم کردن وزن باشد.

بر اساس آخرین تحقیقات مردان در طول رابطه جنسی هر ۲۵ دقیقه حدود ۱۰۰ کالری می‎سوزانند، البته این مقدار برای زنان در همان بازه زمانی حدود ۶۹ کالری است.

مردان در ازای ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت نه چندان زیاد ۲۷۶ کالری و زنان ۲۱۳ کالری می‎سوزانند. معنی‎اش چیست؟ اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این طور نیست که دیگر نیازی به استفاده از تردمیل باشد. اما راه‌های دیگری هم وجود دارد که می‎تواند نیاز شما به این وسیله را کم کند، یا این که اگر همان مقدار قبل از این وسیله استفاده می‎کنید، به خاطر انجام راه‌های دیگری وزن بیشتری کم می‎کنید.

توضیحات بیشتر به این شکل است که طبق تحقیقات منتشر شده در مجله دارویی نیوانگلند، مردان در طول ۶ دقیقه رابطه جنسی حدود ۲۱ کالری می‎سوزانند. این مدت زمان، مدت زمان میانگین از شروع یک رابطه جنسی تا پایان آن است. در این مجله آمار مربوط به کالری سوزاندن زنان در طول ۶ دقیقه رابطه جنسی البته منتشر نشده است.

یک متخصص آناتومی بدن معتقد است افراد می‏توانند برای کاهش وزن تعداد رابطه‎های جنسی‎شان در هفته را افزایش دهند و از این موضوع به غیر از میل غریزی‎شان، برای کاهش وزن هم استفاده کنند. البته که لازم است این کار در کنار ورزش کردن و رژیم غذایی باشد و به تنهایی حداقل در زمینه کم کردن وزن و سوازندن کالری کاری از پیش نخواهد برد.

طبق تحقیقات دانشمندان درباره برقراری رابطه جنسی، این موضوع نه تنها به کاهش  وزن کمک می‎کند، بلکه برای سلامتی افراد هم بسیار موثر است.

برقراری مداوم رابطه جنسی بین زوجین باعث مقاوم شدن بدن مقابل بیماری‌های قلبی و همچنین بهبود وضعیت روحی افراد شود. همچنین از مزایای دیگر برقراری رابطه جنسی به طور مداوم این است که باعث می‎شود افراد جوان‎تر از چیزی که هستند به نظر بیایند. حتی این موضوع به ریلکسیشن بهتر هم کمک می‎کند. دلیلش هم ترشح بیشتر هورمون سروتونین در خون است.

آخرین مزیت برقراری رابطه جنسی که به آن اشاره شده این است که بعد از آن خواب انسان‌ها بسیار راحت‎تر خواهد شد.

این دلایل به اندازه‌ای کافی هستند که سعی کنید برقراری رابطه جنسی را از این به بعد بیشتر از قبل در دستور کار زندگی‎تان قرار دهید. چه بهتر که در کنار این کار ورزش کردن و رژیم غذایی‎تان را هم حفظ کنید.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.