تفاوت مغز خانم‎ها و آقایان / چرا زن‌ها همیشه می‌گویند «دیدی گفتم»؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – طبق آخرین تحققات مغز خانم‎ها و آقایان تفاوت‎های جالبی دارند.

دنیا برای خانم‎ها جای خشن و سرسختی است. نه تنها وزن کم کردن برای آقایان آسان‎تر از خانم‎ها است بلکه در کل زندگی برای خانم‌ها سخت‌‏تر می‎گذرد.

محققان دانشگاه آمن کلینیک در نیوپورت بیچ کالیفرنیا، اخیرا ۴۶ هزار اسکن مغزی را مقایسه کردند و به نتایج جالبی درباره عقل زنان رسیده است. نکته جالب دیگر این که دانشمندان به این نتیجه رسیدند که فرزندان، هوش و ذکاوت را از مادر به ارث می‎برند.

تیم تحقیقاتی خونرسانی به مغز شرکت‎کنندگان در این مطالعه را «قبل و بعد از تغییر شرایط روانی»، «زمانی که فرد وظایف دشواری به عهده دارد» و «زمانی که در حال استراحت است» را اندازه گرفتند. در نتیجه این تحقیق تفاوت‎های جالبی بین مغز آقایان و خانم‎ها مشخص شد.

  تفاوت مغز زنان باردار با زنانی که هرگز مادر نمی‌شوند‌

اول این که مغز زنان در مقایسه با مردان فعالیت بیشتری نشان داده است. همچنین در زنان خونرسانی به قسمت جلوی مغز بسیار بسیار بیشتر از مردان است. این قسمت تاثیر زیادی در تصمیم‎گیری، تمرکز و کنترل ضربان قلب دارد. همچنین مغز زنان در منطقه لنفاوی فعالیت بیشتری دارد، قسمتی که تاثیر زیادی روی احساسات و حافظه دارد. این آمار نشان می‎دهد باید بیشتر از این‎ها روی همفکری و همکاری زنان حساب کرد.

برتری مردان مربوط به فعالیت قسمتی از مغز است که باعث دیدن بهتر چهره‎ها، اشیا و رنگ‎ها می‎شوند.

  ۱۹ نکته درباره مغز | بخندید و از نوشابه دوری کنید

تحقیقات نشان داده خستگی مغز مردان و زنان متفاوت نیست. مطلعات نشان داده‌اند مردان بیشتر دچار اختلال بیش‎فعالی کمبود توجه هستند اما زنان دچار اختلالات عصبی و آلزایمر هستند.

دانستن این تفاوت‌‎ها همیشه کمک می‎کند که بهتر با شرایط یکدیگر کنار بیایید. جالب است بدانید یکی از جمله‎های آشنا که بیشتر آقایان از همسرانشان شنیده‌اند هم دلیلی علمی دارد و مربوط به فعالیت‎های مغزشان است: «دیدی گفتم؟!».

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.