حذف صدای شجریان از «دراکولا»

نگام ، فرهنگ و هنر ـ بیانیه سازمان سینمایی درباره چرایی حذف شجریان از دراکولا عطاران:

سرود «ای ایران» را برای معتادان استفاده کرده بودند.

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

در حالی که در روزهای گذشته نقل قولی منسوب به رضا عطاران درباره ممیزی «دراکولا» و حذف صدای شجریان از این کمدی منتشر شده بود سازمان سینمایی با صدور بیانیه‌ای به این نقل قول واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این بیانیه این‌طور آمده که چون قطعه «ای ایران» از شجریان در حال استعمال دخانیات توسط دراکولا و رفقایش در فیلم پخش‌شده شورای پروانه نمایش حکم به ممیزی آن داده است.

 

متن کامل بیانیه سازمان سینمایی را بخوانید:

 

ماجرای حذف سرود «ای ایران» از فیلم «دراکولا»

رضا عطاران در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری گفته است که صدای شجریان از فیلم «دراکولا» حذف شده است و بعضی از پایگاه‌های خبری فرصت را برای کژتابی مناسب دیده‌اند و اضافه کرده‌اند پس از حذف ربنای شجریان از صداو سیما، «ای ایران» از سینما حذف شده است.

روابط عمومی سازمان سینمایی جهت تنویر افکار عمومی اعلام می کند شورای پروانه نمایش به دلیل استفاده بسیار نامناسب از این ترانه ملی و در جهت حفظ کرامت موسیقی ملی، این نحوه برخورد را شایسته استاد شجریان وسینمای ایران نمی داند.

شورا با توجه به اینکه در سکانسی از فیلم «دراکولا» ترانه «ایران ای سرای امید» شجریان  استفاده شده بود که چند معتاد در حال تریاک کشیدن، چرت زدن و پس از آن ورزش و تلاش برای ترک کردن بودند؛ از این رو شورا اعلام کرد که این استفاده نابجا از این ترانه ضمن اینکه وهن این سرود است توهین به استاد شجریان و ایران نیز می باشد.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.