خوراکی‌های نه چندان مفید موجود در یخچال | رازهایی درباره سس، مایونز و ماست میوه‌ای

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – امکان دارد در یخچال خود مواد غذایی داشته باشید که مقدار زیادی کالری، چربی ترانس و شکر فراوانی را در خود پنهان کرده باشند. شما با خالی کردن یخچالتان از این نوع خوراکی‌ها می‌توانید تغذیه سالم‌تری داشته باشید.

 ۹ ماده غذایی زیر را بهتر است در یخچال نگهداری نکنید:

  • ماست میوه‌ای

 ماست توت فرنگی، وانیل و … به طور متوسط به ازای یک بسته کوچکشان ۳ برابر بیشتر از ماست معمولی شکر دارند. می‌توانید به جای آنها از میوه‌های طبیعی و آجیل به همراه ماست پر چرب استفاده کنید. با این کار شما شکر کمتر، فیبر و مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنید. همچنین ماست پرچرب سبب سیری شما شده و به کاهش وزنتان کمک می‌کند.

  • کچاپ

شما ممکن است با دیدن میزان کالری سس کچاب آن را به حساب مواد پر کالری نگذارید اما باید بدانید که ۱/۴ بطری کچاپ از شکر تشکیل شده است (۴ گرم به ازای هر قاشق غذاخوری)! نظرتان عوض شد؟! می‌توانید به جای آن سس خانگی تند درست کرده و از آن لذت ببرید.

  • مایونز

هر قاشق غذاخوری از مایونز تقریبا ۱۱۰ کالری دارد. در مقابل سس خردل دیژون که احتمالا شما کمتر مصرف می‌کنید برای همین مقدار تنها ۱۵ کالری دارد. اگر شما در یخچال مایونز داشته باشید بدون شک به استفاده از آن وسوسه می‌شوید پس آن را دور بریزید و خردل را جایگزین کنید.

  • نوشابه

با دیدن نوشابه در این لیست مطمئنا شک نکرده‌اید. همانطور که می‌دانید نوشابه سرشار از کالری و شکر است و تقریبا هیچ ماده مغذی ندارد. آن را دور بریزید زیرا اگر در یجچال باشد نمی‌توانید آن را نخورید.

  • آب معدنی گازدار

گنه گنه ماده موجود در آب گازدار است و به آن مزه تلخ و گس مانند منحصر به فردی می‌دهد. برای بهتر کردن مزه آن با افزودن شیرین کننده‌هایی تقریبا ۱۲۴ کالری به هر بطری می‌افزایند. (تقریبا مقدار نوشابه)

  • بستنی

منظور از بستنی، بستنی‌هایی است که در ظرف‌های کوچک و در طعم‌های مختلف و پر از چربی و شکرند؛ معمولا دو برابر دیگر بستنی‌ها. بهترین جاگزین بستنی، ماست با میوه‌های تازه و گرانولا است. اما اگر دلتان بستنی می‌خواهد به شکر و چربی آن توجه کنید تا بتوانید کمترین میزان از آنها را انتخاب کنید.

  • سس سالاد

غالبا چربیشان بالا است و اگر کم چرب باشند به این معنی است که شکر، نمک و یا شیرین کننده‌های مصنوعی آنها بیشتر است. استفاده از روغن زیتون، نمک دریایی و اندکی سرکه به عنوان سس آسان‌تر و خوشمزه‌تر خواهد بود.

  • سیب زمینی سرخ کرده منجمد

وسوسه نشدن در مقابل متصدی رستوران که می‌پرسد «ایا سیب زمینی نیز می‌خواهید؟» به اندازه کافی سخت است! این کار را با نگه داشتن سیب زمینی‌های خوشمزه، غرق شده در چربی و سرشار از کالری در فریزر خود در کنار اسفناج یخ زده سخت‌تر نکنید! قبول کنید که با وجود آن سیب زمینی شانس برداشتن اسفناج و خوردن آن کمتر است.

  • ترشی

ترشی‌ها و خیارشورهای موجود در مغازه‌ها پر از نمک است. اما خود خیار، برای شما مفید است. آنها به میزان زیادی آب دارند که به حفظ آب بدنتان کمک می‌کنند. همچنین دارای آنتی اکسیدان هستند و از نفخ جلوگیری می‌کنند. با دانستن این نکات، بهتر است آن را به صورت تازه استفاده کنید اما اگر دلتان چیز جدیدی می‌خواهد می‌توانید انها را با اندکی سرکه و نمک مخلوط کنید (اندکی!)

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.