مهم ترین اخبار و موضع گیری های سیاسی؛ مهاجرانی: کیهان ۱۰ درصد توییتر من مخاطب ندارد ، پشت‌پرده لیست ارزبگیران دولتی ، تخصیص ارز دولتی به شرکتی با ۲۶ روز سابقه ، گعده محرمانه در پاستور براي ترميم تيم اقتصادي

 

نگام ، سیاسی _ پشت‌پرده لیست ارزبگیران دولتی ، تخصیص ارز دولتی به شرکتی با ۲۶ روز سابقه ، گعده محرمانه در پاستور براي ترميم تيم اقتصادي ، مهاجرانی: کیهان، ۱۰ درصد توییتر من مخاطب ندارد ، منتجب نیا :جبهه مشارکت و اتحاد ملی در فعالیت حزب اعتماد ملی کارشکنی می کنند ، رد پای یک باشگاه ورزشی در دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی! ، از مهم ترین اخبار و موضع گیری های سیاسی امروز بوده اند که همراه با لینک و خلاصه ای از خبر در ذیل می آید:

پست های مرتبط

 

فهرست دریافت‌کنندگان ارز با فیلتر وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد: پشت‌پرده لیست ارزبگیران دولتی

بانک مرکزی بامداد یکشنبه فهرست هزارو ۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی را منتشر کرد؛ اقدامی که به درخواست رئیس‌جمهور انجام و با طفره‌روی وزیر صنعت همراه شد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

بهروز نعمتی:نمایندگان پیگیر تخصیص ارز دولتی به شرکتی با ۲۶ روز سابقه هستند/ روحانی کابینه را اصلاح نکند، مجلس این کار را انجام می‌دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ این اتفاقات که مثلا شرکتی با ۲۶ روز سابقه ارز هنگفتی را در اختیار بگیرد و بخشی از آن را برای موبایل واردات استفاده کند و بخش دیگر آن سرنوشتش هنوز معلوم نیست مواردی است که باید پیگیری شود

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

آخرين تحركات دولت براي ترميم تيم اقتصادي:گعده محرمانه در پاستور

شامگاه شنبه پاستور ميزبان جلسه‌اي مهم بود. گعده‌اي مهم و محرمانه براي اتخاذ تصميمات اساسي در جهت تغييرات تيم اقتصادي دولت. شنبه شب علي طيب‌نيا، وزير سابق اقتصاد كه به تازگي از فرانسه به ايران بازگشته مهمان جلسه خصوصي حسن روحاني رييس‌جمهور و محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهور بوده است. اين گعده از آن جهت محرمانه بوده است كه طيب نيا بدون راننده و با خودروي شخصي عازم پاستور شده است و اين نشان مي‌دهد شايد رييس دفتر رييس‌جمهور و همچنين روحاني علاقه نداشتند تا كسي از جزييات اين جلسه با خبر شود. چندي پيش خبري در روزنامه اعتماد مبني بر خداحافظي سيف از بانك مركزي و ورود مجدد علي طيب نيا به دولت منتشر شد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

جلال محمودزاده، نماينده متقاضي استيضاح رييس‌جمهور :١١ امضا جمع‌كرديم ؛ فقط ١٧٠ راي ديگر مي‌خواهيم

ما از حدود ٣ ماه پيش به‌دنبال طرح استيضاح رييس‌جمهور بوديم. اما پس از بالاگرفتن مشكلات اقتصادي اخير و بحران ارزي روي آيتم‌ها و محورهاي استيضاح تجديدنظر كرده و آيتم‌هايي را اضافه و مواردي را حذف كرديم. ما مي‌دانيم طرح استيضاح و عدم كفايت رييس‌جمهور كار دشواري است كه فقط براي طرحش نيازمند ٧٤ امضا است و تصويب و راي ‌آوردنش نيز نيازمند حداقل دوسوم به‌علاوه يك راي(١٨١ راي) است. بنابراين استيضاح رييس‌جمهور تنها در شرايطي به نتيجه خواهد رسيد كه همه گروه‌ها و جناح‌هاي داخل مجلس با يكديگر همكاري كنند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

نامه جمعی از استادان دانشگاه شریف به مجلس:توصیه استادان دانشگاه شریف برای پیوستن به FATF

نپیوستن به این كنوانسیون سبب می‌شود ایران به فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی منتقل شود و از حوزه تجارت بین‌الملل طرد شود. ما عمیقا نگران آنیم که محرومیت ایران از دریافت درآمدهای خود از طریق شبکه بانکی به گسترش بیشتر فقر به خصوص در اقشار آسیب پذیر بینجامد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

اصولگرایان چرا از استیضاح روحانی، پا پس کشیدند؟

عقب‌نشینی نمایندگان مخالف دولت در مجلس از طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری با چرخش کامل آنها ادامه پیدا کرده است. حالا این نمایندگان به کمک رسانه‌های خود نه تنها مواضع قبلی را پس گرفته‌‌اند، بلکه آن را به فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان مجلس نیز نسبت می‌دهند!

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
گزینه نهایی حزب “کارگزاران” علی لاریجانی است؟!

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تحرکات خود را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز کرده و حامیان بسیاری نیز دارد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
اصلاح طلبان از عارف عبور کرده اند اما نه به مقصد عبدالله نوری/نسخه نه چندان پیچیده برای ورود به انتخابات ؛ پاردوکسی در کار نیست، هدف حذف عارف است/ تفاهم کارگزاران و رییس دولت اصلاحات؛ لاریجانی گزینه ائتلافی است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تحرکات خود را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 آغاز کرده و حامیان بسیاری نیز دارد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
مهاجرانی: کیهان، ۱۰ درصد توییتر من مخاطب ندارد
عطاالله مهاجرانی، فعال سیاسی در پاسخ به انتقاد های کیهان از ستون نویسی وی در یکی از روزنامه ها در توییتر خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
بیانیه حزب ندای ایرانیان:کشور روزهای سخت و حساسی را سپری می‌کند
حزب ندای ایرانیان راه عبور از وضع فعلی را شفافیت در عرصه اقتصاد، مبارزه با فساد و صداقت با مردم می‌داند. بی‌شک برداشتن این سه گام می‌تواند اعتماد عمومی را افزایش داده و پشتوانه مردمی حاکمیت را تقویت کند. در عین حال باید تاکید کنیم عبور از این وضعیت پیچیده با تیم فرتوت، خسته و بازنشسته‌ای که رئیس جمهور را احاطه کرده‌اند ممکن نیست.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

حجاریان: دیگر نمی گذارند اصلاح طلبان دولت را بگیرند/ باید تن بدهیم به امثال دولت اعتدال/ اگر شوراي نگهبان مي‌خواهد همين‌طوري عمل کند اصلا در انتخابات شرکت نمي‌کنيم
انتخابات بت نيست براي ما؛ چه کسي گفته اصلا بايد شرکت کرد يا نکرد. ممکن است شرکت کنيم؛ ممکن است شرکت نکنيم. بستگي به شرايط دارد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

دعوای تازه / چه کسی می‌خواست روحانی را زمین بزند؟!
با وجود اینکه اصولگرایان مجلس در طرح استیضاح نقش دارند، اما اصولگرایان می‌گویند این طرح از سوی اعضای فراکسیون امید مطرح شده است. با این حال بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید تأکید کرد چنین موضوعی به هیچ وجه در این فراکسیون مطرح نشده است و حتی اعضای فراکسیون امید امضای خود درخصوص سؤال از رئیس‌جمهور را هم پس گرفته‌اند.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
فرار به جلوي اصولگرايان/اصلاح‌طلبان دنبال استيضاح رئيس‌جمهوري بودند
عقب‌نشيني نمايندگان مخالف دولت در مجلس از طرح عدم کفايت رئيس‌جمهوري با چرخش کامل آنها ادامه پيدا کرده است. حالا اين نمايندگان به کمک رسانه‌هاي خود نه تنها مواضع قبلي را پس گرفته‌‌اند، بلكه آن را به فراکسيون اميد و اصلاح‌طلبان مجلس نیز نسبت مي‌دهند!
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

فعال اصولگرا: طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور فرصت‌طلبی سیاسی اصلاح‎طلبان است

به گزارش خرداد، تسنیم نوشت: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی گروه‌های اصلاح‌طلب در تلاش‌اند با انتقاد از دولت مسیر خود را از رئیس‌جمهور جدا کنند، گفت: طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور فرصت‌طلبی سیاسی است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
علی گلمرادی:وزیر اقتصاد وزارتخانه را رها کرده است/ استیضاح کرباسیان رای می‌آورد
اساس همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی دیده می‌شود به تصمیم‌گیران آن بخش برمی‌گردد. اگر امروز ساختارها و فرآیندهای بسیاری از امور در حوزه اقتصادی مشکل دارد به تصمیمات همان افرادی مربوط می‌شود که اکنون در راس تیم اقتصادی دولت هستند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛ارسال نامه کمیسیون اجتماعی به قوه قضاییه برای بازدید از زندان زنان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی نامه ای به قوه قضاییه جهت بازدید از زندان زنان ارسال کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 نسبت اسلام و توسعه اقتصادی/مطهری: بنا نبود بنیادها به کارتل‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شوند/ رئیس‌جمهور ساختار را اصلاح کند
همایش “نسبت اسلام و توسعه اقتصادی از منظر پنج متفکر اسلامی” با حضور شخصیت‌هایی همچون علی مطهری، سیدکاظم صدر، فرشاد مومنی، حسین راغفر و … در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

ترکان :برخی وزرا به جای مراقبت از انقلاب از خودشان مواظبت می‌کنند/ دولت داوطلبانه نسبت به اصلاح کابینه عمل کند

مشاور رئیس جمهور گفت:در حال حاضر ۳ پنجره به روی دولت باز است، یک پنجره موضوع استعفا را مطرح می‌کند که برخی به دنبال آن هستند، پنجره ای دیگر عدم کفایت است که به مطبوعات کشیده شده و عده ای از مخالفین سنتی روحانی به دنبال عدم کفایت هستند، اما پنجره ای دیگر این است که دولت داوطلبانه و فعالانه نسبت به اصلاحلات لازم در کابینه عمل کند و با انرژی جدید به مقابله با چالش ها بپردازد که اگر دولت راه سوم را در پیش نگیرد، مخالفین دولت راه اول و دوم را عملی خواهند کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

رقیب انتخاباتی روحانی انتخابات مجلس یازدهم را کلید زد: رئیسی وارد می‌شود
اصولگرایان درحالی‌که تقریبا بیش از یک‌سال‌ونیم تا انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری هفته پیش با اشاره به اینکه باید از بالابردن مطالبات مردم جلوگیری کنیم، گفته است: «آنهایی که می‌خواهند برای انتخابات مجلس در سال آینده کاندیدا شوند و امروز خیلی زود شروع به تبلیغات کرده‌اند، نباید مطالبات مردم را در سخنان خود بالا ببرند و در این راستا استانداران و مسئولان دولتی باید حقایق را به مردم بازگو كنند که کسی نتواند از این فرصت استفاده کرده و بدانند، اگر راه دیگری را دنبال کنند، مردم با آنها همراهی نخواهند کرد».
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
رقبا در قامت رفقا ؛ واکنش های غیر منتظره اصولگرایان به سخنرانی غیر منتظره حسن روحانی + جدول
واکنش های اصولگرایان به این سخنان روحانی هم قابل توجه بوده است.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
ترمیم کابینه تاثیر مثبتی بر جامعه دارد/ رییس‌جمهور سکوت را کنار بگذارد/ دولت ارتباط خود را با مراجع تقلید افزایش دهد
یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سفر رییس دفتر رییس‌جمهور به قم آن را در راستای اقداماتی که رییس‌جمهور آن را فشار برای استعفای خود می‌داند تفسیر کرد و گفت:‌ در شرایط کنونی دولت علاوه بر اینکه باید صراحتا با مردم در خصوص فشارها صحبت کند باید ارتباط خود با مراجع تقلید را هم افزایش دهد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

ابتکار: مخالفان دولت از دروغ‌پراکنی به نفرت‌پراکنی روی آوردند

معاون رئیس‌جمهور گفت: وقتی مردم بدانند خودشان بخشی از راه حل مشکلات کشور هستند، کمک می‌کنند. البته واقعا باید کار رسانه‌ای خوبی انجام شود.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

مطهری: اعلام نام دریافت کنندگان ارز دولتی، حق دولت است

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید بشدت روی قیمت گذاری ها نظارت داشته باشد و حق دارد نام دریافت کنندگان ارز دولتی را اعلام کند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

دادستان تهران:کیفرخواست مشایی و هنگامه شهیدی صادر شد/ اتهام برخی دانشجویان امنیتی است
دادستان تهران از صدور کیفرخواست در مورد رحیم‌مشایی با سه عنوان اتهامی و هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد و گفت: پرونده‌های نامبردگان به زودی جهت محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی:جبهه مشارکت و اتحاد ملی در فعالیت حزب اعتماد ملی کارشکنی می کنند

منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا عقبه کارشکنان حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت بر‌می‌گردد یا خیر گفت: اینها عضو رسمی نبودند. اما تعلق خاطر آنها به جبهه مشارکت و اتحاد ملت است، جلسات خصوصی و سری هم با آنان دارند و افکار و منویات اینها را در حزب دنبال می‌کنند که جفا به حزب اعتماد ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره تصریح کرد: بارها گفتیم که اگر ترجیح دوستان به حزب اتحاد ملت است، بروند عضو آنجا باشند، چرا در حزب اعتماد ملی می‌مانند و می‌خواهند دستور آن تشکل را در حزب اعمال کنند. منتجب نیا با تاکید بر اینکه آن چند نفر همچنان در حزب اعتماد ملی کارشکنی می‌کنند، گفت: متاسفانه آن افراد کار زشتی را آغاز کردند و مسوولیت‌هایی را از ناحیه شورای شهر و شهرداری بین دوستان خودشان تقسیم و اشخاص را هم تطمیع می‌کنند یعنی وعده پست، مقام و پول می‌دهند‌. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: هم به آن چند نفر تذکر می‌دهم و هم به شهردار محترم آقای افشانی می‌گویم که مراقب این افراد باشند تا ضربه‌ای به شورای شهر و شهرداری تهران وارد نشود.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است/ رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد/ روی زخم دولت نمک نپاشید
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که طرح استعفا یا عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است. رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخاب‌شده است و فارغ از اینکه بنده به این رئیس‌جمهور رأی داده باشم یا خیر این رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

غرضی: مردم خیلی ناراضی هستند/ این بلایی که سرملت ایران توسط دولت‌ها آمده در هیچ کشوری اتفاق نیفتاده!

قدرت‌های سیاسی در ایران اعتبارشان از دست رفته است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

سامری، نماینده مردم خرمشهر:خرمشهر آباد نشد چون مسئولان استان و شهر دزدی کردند/ مشکل آب شرب حل‌شده است

نماینده خرمشهر درباره اینکه در چند سال پس از پایان یافتن جنگ مشکل مردم منطقه برطرف نشده، بیان کرد: مردم خرمشهر آسیب زیادی دیدند ولی قصور با نظام نیست مسئولین استان و شهرستان کوتاهی داشتند و دزدی کردند. خرمشهر مشکلات عدیده‌ای دارد، البته کمک هم می‌شود به‌طور نمونه ۱۰۰ میلیارد از منطقه آزاد برای عمرانی شهر خرمشهر گرفته‌شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
نماینده مردم آبادان :مردم اگر آب و آرامش داشته باشند اسلحه نمی‌کشند/وضعیت امروز آبادان و خرمشهر را به ریز و درشت مسئولان تذکر داده بودم

نمایندهٔ مردم آبادان گفت: مردم اگر آب و آرامش داشته باشند که اسلحه نمی‌کشند تا تیراندازی کنند یا به رگبار ‌ببندند.یک سال و نیم است که وضعیت امروز آبادان و خرمشهر را شفاهی ،کتبی و حضوری و تلفنی به ریز و درشت مسئولان تذکر دادم اما به خرج کسی نرفت.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

نماینده مردم اهواز:برگزاری تجمعات پی‌درپی در خوزستان ناشی از سوءمدیریت مسئولان است/ یک نفر در این شرایط باید پاسخگوی کم کاری‌ها باشد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:وقتی درشهری چندصدبار تجمعات اعتراض‌آمیز برگزار می‌شود به آن معناست که در آن استان کار درجایی می‌لنگد. دولت باید به مردم کمک کند و نگذارد که به مردم فشار وارد آید. باید سیاست‌های داخلی و خارجی را تنظیم کند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

ضرب‌الاجل ۱۵ روزه روحانی به شریعتمداری/ متخلفان واردات غیرقانونی خودرو معرفی شوند

رئیس‌جمهوری برای معرفی متخلفان واردات غیرقانونی و یا توزیع در صنعت خودرو ضرب‌الاجل تعیین کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

بازی با افکار عمومی را تمام کنید؛بازهم شریعتمداری، بازهم سرپیچی از دستور رئیس‌جمهور / آقای وزیر! چرا در فهرستی که به بانک مرکزی داده‌اید، خبری از وارد کنندگان «خودرو» نیست؟ / فهرست را با «نخود خوراکی» و «کود» پُر کرده‌اید

آن طور که بانک مرکزی اعلام کرده، فهرست به درخواست وزارت صنعت منتشر شده. نقطه ابهام اما آنجاست که چگونه ممکن ‏است وزارت صنعت پس از این همه جار و جنجال در خصوص انتشار چنین فهرستی، اقلامی مانند میوه، حبوبات مانند عدس، ‏نخود خوراکی، لوبیا چیتی، دانه سویا، چای، برنج، گوشت گوساله و گوسفندی و همچنین لوازم خانگی مانند بخارشور و هود ‏آشپزخانه، تلفن‌های همراه، لپ تاپ و لوازم تاسیساتی، کود و ریش تراش برقی را در فهرست خود قرار دهد اما جنجالی ترین قلم ‏ماه های اخیر یعنی خودرو را از قلم بیندازد؟
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

هنوز تحریم‌های واقعی شروع نشده/اثرات کاهشِ ۸۰ درصدی ارزشِ پولِ ملی و تورمِ ۲۰ درصدی از نیمه دوم سال خود را نشان می‌دهد

استادیار دانشگاه علوم اقتصادی تهران و خوارزمی می‌گوید: کاهش ۸۰ درصدی ارزش پول ملی و تکانه‌های آن به تدریج در اقتصاد تخلیه می‌شود لذا قطعا دولت باید به حمایت‌های یارانه‌ای برای دهک‌های پایین درآمدی دست بزند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

ضرورت حمایت از رییس جمهور در اصلاحات اقتصادی؛نعمت احمدی: باید از هر حرکت دولت در جهت اصلاح و منافع ملی حمایت کرد/ دولت نباید با تیم اقتصادی فعلی ما را به نا کجا آباد ببرد

 در پی کاهش ارزش پول ملی و بحران ارزی، بسیاری از کارشناسان بر ضرورت اصلاحات در سیاست ها و تیم اقتصادی دولت تاکید کردند، در این راستا حمایت از رییس جمهور در اصلاحات اقتصادی به جای تخریب دولت و شخص رییس جمهور ضروری است. نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری نیز معتقد است که باید از هر حرکتی که در جهت اصلاح و منافع ملی باشد، حمایت کرد، اما در مواردی که عملکرد دولت مثبت نیست نباید به بهانه حساس بودن شرایط حق را به دولت داد بلکه باید ایرادات و انتقادات را به گوش شخص رییس جمهور رساند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

نقوی حسینی : مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه سه میلیون تومانی رها کرده‌ایم/ مراقب باشیم دشمنان از ناآرامی‌ها بهره‌برداری نکنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم را با دلار ۱۰ هزار تومانی و سکه سه میلیون تومانی رها کرده‌ایم و بعد هم می‌گوییم چیزی نگویند، خب این که نمی‌شود. بالاخره باید با مردم گفت‌وگو کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

حسن پور بیگلری خبر داد؛ماموریت لاریجانی به تیمی ۳ نفره برای پیگیری مشکلات اصناف

رییس فراکسیون اصناف مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان اتحادیه‌های اصناف با رییس مجلس گفت:‌ به دستور آقای لاریجانی تیمی سه نفره از هیات رییسه،‌کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اصناف مامور تشکیل نشست با اصناف و پیگیری مشکلات شدند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

واعظی:کسی مانع ارتباط رییس‌جمهور با جریان‌های سیاسی نیست/ گفت‌وگو با جامعه نخبگان آغاز شده است/ دولت تا آخر می‌ایستد/ با کمک مردم مشکلات را حل می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص استفاده از نخبگان در کابینه و دولت گفت: باید از نخبگانی که در بدنه دولت نیستند، استفاده کنیم.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

روسیه دشمن خانگی ایران

نعمت احمدی، حقوق دان در سرمقاله امروز روزنامه ستاره صبح نوشت، «بیژن زنگنه»، وزیر نفت در روزهای اخیر و در واکنش به تحریم نفتی ایالات‌متحده علیه جمهوری اسلامی گفته بود که اگر حجم تولید نفت روزانه ۴ میلیون بشکه بود، آمریکا دیگر نمی‌توانست ایران را تحریم نفتی کند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

در جلسه کمیسیون شوراها صورت گرفت:بررسی گزارش ناآرامی‌‌های خرمشهر و بازار تهران با حضور نمایندگان وزارت کشور و اطلاعات

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی از حضور نمایندگان وزارت کشور و اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

رد پای یک باشگاه ورزشی در دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی!

بانک مرکزی سرانجام فهرست آن دسته از دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهایی که توسط وزارت صنعت مشخص شده است، را منتشر کرد.نکته جالب توجه و ورزشی این لیست، حضور موسسه ورزشی البدر بندرکنگ است که این موسسه هم دلار ۴۲۰۰ تومانی برای وارد کردن تایر خودرو سواری و تایر کامیون و اتوبوس دریافت کرده است.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
پرونده سردار رویانیان در مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت
سرپرست مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت درباره آخرین وضعیت پرونده یاسین رامین و اینکه رئیس جمعیت هلال احمر از صدور قریب الوقوع حکم این پرونده خبر داده بود گفت: هنوز در این پرونده حکمی صادر نشده زیرا رسیدگی به آن پایان نیافته بلکه دو یا سه جلسه برگزار شده و رسیدگی‌ها ادامه دارد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

در اطلاعیه‌ای اعلام شد:مهلت یک هفته‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به کسانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: کسانی که طبق لیست بانک مرکزی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند یک هفته مهلت دارند نسبت به ارائه لیست قیمت مورد عمل برای مصرف‌کننده براساس ضوابط جهت درج در سامانه ۱۲۴ اقدام کنند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

انتشار فهرست ۱۵۰۰ شرکت دریافت کننده ارز دولتی / بانک مرکزی: این گزارش شامل کالا‌هایی مشخص‌شده از سوی وزارت صنعت است و تمام کالا‌های تامینِ ارز شده را دربرنمی‌گیرد

بانک مرکزی ایران بامداد یکشنبه فهرست شرکت‌هایی را که در چارچوب طرح مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، از تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری تاکنون ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالا دریافت کرده اند، منتشر کرد. این فهرست شامل نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ شرکت دریافت کننده ارز دولتی است و در آن نام واردکنندگان میوه، حبوبات، چای، برنج، گوشت گوساله و گوسفندی و همچنین لوازم خانگی، تلفن‌های همراه، لپ تاپ و لوازم تاسیساتی مشاهده می‌شود.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

حسام‌الدین آشنا:افزایش قیمت سوخت امکان‌پذیر نیست

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به تبعات اجتماعی سیاست افزایش کافی قیمت پایه، آن را در حال حاضر امکان­‌پذیر ندانست و تاکید کرد: باید به دنبال گزینه­‌های دیگری باشیم.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
محمد نبی حبیبی : مردم شاهد اعمال مجازات‌ تروریست‌های اقتصادی نیستند/ روحانی به نامه نمایندگان برای تغییر کابینه پاسخ مثبت دهد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت جواب نداده است، گفت: دولت باید در این مورد تجدید نظر کند. تغییر تیم اقتصادی و تجدید نظر در شیوه و سیاست ها امری اجتناب ناپذیر است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
کریمی قدوسی:فردی ۹۰ درصد واردات سویا و خوراک دام و طیور را در دست دارد/ مقابله با سلطان‌های بازار، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

نماینده مشهد گفت: فردی به نام مدلل ۹۰ درصد واردات سویا، ذرت و خوراک دام و طیور را در دست دارد که بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. این شخص قیمت‌ها را روزانه تعیین می‌کند به نحوی که بدون آنکه قیمت‌های جهانی تغییر یابد این نهادها قیمت‌شان دو برابر شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

وزیر کشور در نشست خبری:ناآرامی‌های خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشت/ برخی از مدیران دوره احمدی‌نژاد مانده‌اند/ طرح تامین آب خرمشهر ۱۵ تیر افتتاح می‌شود/ توطئه ۲۰ تیم عملیاتی در مرزها علیه ایران/ توضیح درباره تخریب ویلای «فشند»

وزیر کشور تاکید کرد: این آماری که از کشته شدن افراد در خرمشهر گفته می‌شود درست نیست، فقط یک نفر زخمی شده که در بیمارستان بستری شده است. در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

رضایی کوچی در نطق میان دستور:مسئولان باید مانند مردم عادی زندگی کنند/ چه دلیلی دارد که فرزندان مسئولان در خارج از کشور درس بخوانند و تجارت کنند؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیبنده این نظام که بر اساس پایه‌های دین اسلام بنا شده نیست که فاصله زندگی تعدادی از مسئولین و مردم عادی به این میزان زیاد باشد. مسئولین باید مانند مردم عادی زندگی کنند. چه دلیلی دارد که فرزندان آنها در خارج از کشور درس بخوانند زندگی کنند و تجارت کنند؟ مردم با انقلاب و نظام مشکلی ندارند مردم با ناکارآمدی مسئولین و تبعیض و فساد مشکل دارند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

نماینده آشوریان:آنچه امروز کشور را دچار بحران کرده خودتحریمی است

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه آنچه امروز کشور را دچار بحران کرده تحریم نیست بلکه خودتحریمی است و این نیاز به همت بلند و یکپارچه دولتمردان، سیاست‌مداران و مسئولان با ایستادگی در برابر این قلدری و به ویژه اعمال بی‌قانونی یا پیوند صهیونیسم و غرب در منطقه دارند، بنابراین زبان کنایه و اشاره جز ایجاد بحران حاصلی ندارد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
اقدام نمادین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به مشکلات مردم خوزستان + تصویر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با ارائه یک بلیط به عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از وی خواست تا سری هم به مردم خوزستان بزند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

نکات عجیب در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی/ 36 میلیون یورو برای واردات موز پول دادیم/ واقعا اگر مردم موز نخورند چه می شود؟/ غیبت مشکوک نام وارد کنندگان خودرو و برندهای معروف

بانک مرکزی فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد اما انتشار این فهرست نیز حواشی بسیاری به همراه داشت.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید
کیانوش راد :حمله به روحانی در شرایط فعلی غیرواقع بینانه است/ پاسخ رئیس‌جمهور به درخواست‌کنندگان استعفایش، قاطع بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مطرح کردن طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: حمله به روحانی در شرایط فعلی کار غیر واقع بینانه است او پاسخ روشنی به کسانی که آرزوی استعفایش داشتند داد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

مازنی:رویکرد دولت در خصوص تغییر تیم اقتصادی کابینه مثبت است/ هیچ‌گاه در فراکسیون امید بحث استیضاح روحانی مطرح نشد

رئیس اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اطلاعاتی که داریم حاکی از آن است که رویکرد دولت هم در خصوص تغییر تیم اقتصادی مثبت است و کمی نگرانی بابت مجلس وجود داشته، که مجلس هم همواره اعلام کرده در این تصمیم از دولت حمایت خواهد کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

عضوشورای‌شهر:اطلاعات دقیقی از پرونده قائم مقام قالیباف به مردم ارائه شود

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اطلاعات دقیق پرونده قائم مقام قالیباف به نمایندگان تهران در شورای اسلامی شهر ارائه شود.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری:باید ۱۵ سال پیش فکری برای امروز خوزستان می‌شد/مشکلات آبی به مرضِ روزمرگی مبتلا شده‌است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: متاسفانه مشکلات آبی خوزستان و سیستان و بلوچستان به مرضِ روزمرگی مبتلا شده‌است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

تاجرنیا:حامیان کاندیدا در ایران یک ریال خرج می‌کنند و ده‌ها میلیارد سود می‌برند/ اطرافیان رئیس‌جمهور به بی اعتمادی مردم به مسئولان دامن زدند/هیئت دولت و خانواده‌هایشان پیشقدم عرضه طلا به بازار شوند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه چهره‌ها و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در وارد کردن سرمایه‌های خود به بازار پیشقدم شوند، قطعا به نفع مردم است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

روزنامه جمهوری اسلامی:تخلفات اخیر ارزی،ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت را بیشتر می کند

سرانجام در اولین ساعات روز گذشته پس از کش‌وقوس‌های فراوان بانک ‌مرکزی فهرست برخی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد؛ فهرستی که موجی از تاسف و تعجب را به راه انداخت چرا که مشخص شد بی‌تدبیری‌های عجیبی در اختصاص ارز کمیاب از سوی متولیان دولتی تخصیص ارز صورت گرفته‌ است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

روحانی ، منتقدان ، دوران پسا تحریم/ مهدی محمدی : کمترین چیزی که روحانی باید نگران آن باشد همراهی منتقدان است/ منتقدان حسن روحانی کافیست مطمئن شوند او در حال بازی دادن آنها نیست / از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم/روحانی باید متحدان اصلاح طلبش را کنترل یا به نحو معناداری با آنها مرز بندی کند

مهدی محمدی در یادداشتی که هفته نامه مثلث آن را منتشر کرده است واکنش قابل تاملی به سخنرانی اخیر حسن روحانی نشان داده است .

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

امیرعلی سلیمانی شاعر و مدیر انتشارات «نزدیک‌تر»:مدعیان مبارزه با رانت بیشترین استفاده را از امکانات برده‌اند

افرادی، امروز پرچم آزادی‌خواهی در ادبیات دست‌شان گرفته‌اند که از قضا بیشترین استفاده‌ها را از شعر دولتی کرده‌اند. این مساله‌ای است که خیلی‌‌ها را رنج می‌دهد. ما مخاطب عام را با یک‌سری شعار فریب می‌دهیم. مثلا می‌گوییم بیایید به جریان‌های فلان و فلان نه بگوییم؛ نه به جشنواره‌های ادبی؛ نه به حوزه هنری و… بعد آن آدمی که مرجع صادر کردن این شعارهاست را می‌بینی که چگونه برخلاف اظهارات خودش عمل می‌کند. کاش می‌شد این مساله را به قشر نوجوان فهماند، چون آن جامعه برای من مهم است. آن جامعه‌ای که اشرافی در شخصیت‌ها ندارد و امروز به گفته آن آدم بسنده می‌کند. ما یک‌سری آدم‌های بی‌انصاف داریم، خودشان استفاده می‌کنند، ولی وقتی به جایگاهی می‌رسند که باید بقیه صدایشان را بشنوند، یک چیز دیگر می‌گویند. این میکروفن را چه کسی برایت درست کرده که امروز بتوانی با مردم حرف بزنی؟

برای دیدن متن خبر اینجارا کلیک کنید

حسین راغفر، اقتصاددان مطرح کرد:تغییر کابینه با توجه به فساد گسترده تعادل سیاسی را به هم می‌زند/ بعضی نهادها در یک سال گذشته طرح کناره‌گیری دولت را دنبال کرده‌اند/ دولت و حاکمیت خود را با واقعیت‌های تلخ موجود روبرو کنند

یک اقتصاددان درباره تاثیر تغییر تیم اقتصادی کابینه دوازدهم گفت: قطعا تعویض افرادی که در درون دولت هستند یا همان تیم اقتصادی به معنای حل مسئله نیست. همه این مباحث در بستر اقتصاد سیاسی و یک بستر وسیع‌تر و گسترده‌تری معنا دارد و ‌علی‌اصول باید به این زمینه هم توجه کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

سیداحمد خاتمی: به دنبال تصحیح قانون انتخابات مجلس خبرگان هستیم / اجلاسیه خبرگان سیزدهم تا پانزدهم شهریور برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان با اشاره به این‌که «به دنبال تصحیح قانون انتخابات مجلس خبرگان هستیم»، گفت: مجلس شورای اسلامی گفته است برای نام نویسی مجلس باید افراد کارشناسی ارشد داشته باشند ولی در مجلس خبرگان چنین موردی وجود ندارد و درنتیجه افرادی که از نام نویسی برای مجلس باز می ماندند در خبرگان نام‌نویسی می‌کردند و سبب بالا رفتن هزینه شورای نگهبان می‌شدند؛ چراکه صلاحیت نداشتند ولی به دلیل این خلا در قانون مجلس خبرگان برای این مجلس نام نویسی می‌کردند که در نهایت در اصلاحیه‌ای که منتظر تصویب آن در صحن مجلس خبرگان در شهریور ماه هستیم که طی آن برای نام نویسی افراد برای حضور در خبرگان سطح چهارم حوزه در نظر گرفته شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.