نامزد انتخابات 2020: ترامپ شکست خورده است

 

پایگاه خبری / تحلیلی نگام _ بسیاری از تحلیلگران انتخابات سال 2020 امریکا را شکست جمهوری خواهان می دانند. آنها بر این باورند که بخش گسترده تری از مردمی که به ترامپ در سال 2016 رای دادند، این بار به او رای نخواهند داد و این دیگر سبب نخواهد شد که آرای الکترال او را رئیس جمهور کند. در این همین راستا جولیان کاستروفرقیب دموکرات ترامپ هم اکنون ترامپ را شکست خورده دانسته است.

پست های مرتبط

 

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

به گزارش روزنامه ‘واشنگتن تایمز’، کاسترو وزیر مسکن و توسعه شهری دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا که برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرده، روز گذشته (یکشنبه) از دولت خواست بازداشت خانواده های متقاضی پناهندگی را متوقف کند.
وی در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» شبکه ‘سی.بی.اس’ افزود: او (ترامپ) درباره این موضوع (مهاجرت) شکست خورده است و اکنون فقط تلاش می کند با مطرح ساختن موضوع ساخت دیوار جایگاه سیاسی خود را تقویت کند.
این سیاستمدار از حزب دمکرات گفت که به عنوان رئیس جمهور در امنیت مرزی سرمایه گذاری می کند اما این سرمایه گذاری شامل اصلاحات جامع مهاجرتی، اصلاحات در زمینه پرسنل و مسائل فناوری است.
کاسترو روز شنبه از ایالت تگزاس، آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات سال 2020 در آمریکا اعلام کرد.
وی که 44 سال دارد پیشتر شهردار سن دیگو بوده است.
تاکنون «تولسی گابارد» و «جان دلنی» از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای نامزدی در انتخابات آینده آمریکا اعلام آمادگی کرده اند.
به نوشته واشنگتن تایمز، هیچ یک از این سه نفر با حضور دمکرات های مشهورتری همچون «الیزابت وارن»، «برنی سندرز» و «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نامزد محبوب دمکرات ها محسوب نمی شوند.
به گزارش ایرنا، گابارد کهنه سرباز جنگ عراق است و گفته موضوع جنگ و صلح موضوع اصلی کمپین انتخابات او خواهد بود.
ترامپ در مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تاکید کرده که جو بایدن معاون اول سابق آمریکا در دولت اوباما عملکرد ضعیفی داشته و او نگران کاندیداتوری بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نیست.

آیا رای دهندگان آمریکایی شکست ترامپ در انتخابات 2020 را رقم خواهند زد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: انتخابات میان دوره ای امسال دو سال پس از پیروزی غافلگیرکننده دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و نتیجه آن بر چگونگی ترکیب کرسی های پارلمان و حتی زمان پایان یافتن دوره ریاست جمهوری حاکم فعلی کاخ سفید تاثیر مستقیم خواهد داشت.

در پایان این انتخابات حساس و سرنوشت ساز قرار است تکلیف 435 کرسی مجلس نمایندگان، یک سوم از ترکیب نمایندگان سنا و 36 پست فرمانداری در ایالت های مختلف این کشور مشخص شود.

این در حالی است که با توجه به تلاش دموکرات ها برای به دست گرفتن اکثریت در پارلمان و نیز مجلس سنا اهمیت این انتخابات دو چندان شده است. در صورت تحقق این امر و یا حتی برتری دموکرات ها در یکی از دو مجلس کنگره، کار رئیس جمهوری برای پیشبرد برنامه های خود در دو سال باقی مانده از دوره چهار ساله کنونی بسیار دشوار خواهد بود زیرا در چنین شرایطی این مخالفان و رقبای سیاسی هستند که باید برای طرح های جنجال برانگیز او تصمیم گیری کنند. جمهوری خواهان هم به خوبی می دانند که از دست دادن اکثریت کنگره جلوی دستور کار سیاسی ملی گرایانه و اختلاف برانگیز ترامپ را در دو سال آینده خواهد گرفت.

نکته قابل توجه دیگر در مورد انتخابات میان دوره ای آمریکا این است که مردم این کشور برای نخستین بار پس از برگزیدن ترامپ در سال 2016 فرصت یافته اند تا با حضور در پای صندوق های رای، دیدگاه خود را درباره انتخاب قبلی و نیز چگونگی عملکرد دستگاه اجرایی در کشورشان بیان کنند.

هر دو جناح رقیب پیش از انتخابات در حالی بر شدت و حجم کارزارهای تبلیغاتی خود افزودند که فضای سیاسی و امنیتی در آمریکا طی هفته های گذشته به شدت متشنج و تحت تاثیر رویدادهایی چون تیراندازی و کشتار در پیتسبورگ و نیز ارسال بسته های مشکوک پستی برای شخصیت های سیاسی و چهره های سرشناس مخالف سیاست های دونالد ترامپ قرار داشت.

به این دو موضوع باید مسئله ورود مهاجران غیر قانونی را نیز اضافه کرد که شاید به همراه حمایت های اقتصادی دولت از تولیدات داخلی و تلاش برای کاستن از نرخ بیکاری بتواند برگ برنده محافظه کاران در این انتخابات باشد.

جهت گیری های سیاسی بحث بر انگیز ترامپ طی دو سال گذشته سبب شده است تا فضای دو قطبی حاکم بر سپهر سیاسی این کشور بیش از پیش برجسته شود. این امر همچنین نگرانی های اردوگاه محافظه کاران در خصوص نتیجه انتخابات میان دوره ای را افزایش داده است.

با توجه به اینکه نتیجه انتخابات میان دوره ای در آمریکا به طور مرسوم برخلاف منافع جناح حاکم رقم می خورد، ترامپ در کارزارهای تبلیغاتی بارها بر این مسئله تاکید و به هواداران خود نسبت به تاثیر انتخابات یاد شده بر دوره ریاست جمهوری خود هشدار داده است.

به رغم روال معمول که انتخابات میان دوره ای انگیزه زیادی را در میان رای دهندگان بر نمی انگیزد، طبق پیش بینی های انجام شده و صف های کنونی رای دهندگان، میزان مشارکت در این انتخابات نسبت به دوره قبل با افزایش محسوسی روبرو خواهد بود.

 فایننشال تایمز گزارش داد؛ استراتژی احتمالی ایران و اروپا در قبال آمریکا: استفاده از نگرانی ترامپ در مورد انتخابات 2020 / بالا یا پایین رفتن قیمت نفت به این تصمیم تهران بستگی دارد

نیک بتلر در فایننشال تایمز نوشت: دستاورد اجلاس این هفته اوپک در وین معلوم نیست. سقوط بهای نفت برنت به زیر ۶۰ دلار برای کشورهایی که درآمدشان متکی به فروش نفت است، نامطلوب بود. اما هنوز معلوم نیست کدام کشور و به چه میزان باید از تولید خود بکاهد. عامل کلیدی ناشناخته در بین تمام عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت، شدت یافتن تحریم های آمریکا علیه ایران است. آیا این تحریم ها در نهایت موفق می شوند فروش نفت ایران را به صفر برسانند و این کشور را مجبور به مذاکره مجدد با آمریکا کنند؟

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: عامل اصلی در پس پرده ی رشد بهای نفت در اوایل اکتبر تا سقف ۸۵ دلار، این بود که در بازار تصور می شد برنامه ترامپ برای قطع صادرات نفت ایران عملی می شود. این اتفاق می توانست به میزان ۲.۵ میلیون بشکه از عرضه روزانه در بازار بکاهد و برای نخستین بار در طول دهه گذشته، یک کمبود واقعی در بازار به وجود بیاورد. از آن موقع تاکنون از شدت پیش بینی های نگران کننده کاسته شده است. نخستین دلیلش اعطای معافیت شش ماهه توسط آمریکا به هشت کشور خریدار عمده نفت ایران بود. به این ترتیب، دست کم نیمی از صادرات نفت ایران دست نخورده باقی ماند.

دلیل دوم این است که دونالد ترامپ با زیرکی، دست و پای ولیعهد سعودی بن سلمان را بسته است. پرونده قتل خاشقجی، این فرصت را برای کاخ سفید فراهم کرد تا به عنوان مدافع ولیعهد سعودی وارد میدان شود. بهای این دفاع نیز افزایش عرضه سعودی ها در بازار نفت بود که باعث سقوط بهای آن شد که البته با توییت تشکرآمیز ترامپ همراه بود.

اما این اقدام موجب نگرانی از افزایش عرضه در بازار شد و به همین دلیل اوپک تصمیم به برگزاری این جلسه گرفت. اما اکنون باقی ماندن این شرایط در بازار به اقدامات ایران بستگی دارد. آیا آنها همچنان به مقاومت در برابر تحریم های آمریکا ادامه می دهند؟

پاسخ این پرسش به ارزیابی مطلوبی از توازن قدرت نیاز دارد. با نزدیک شدن به انتخابات سال ۲۰۲۰ ترامپ تمایل دارد شاهد کوتاه آمدن ایرانی ها باشد اما کشاندن آمریکا به یک منازعه غیرقابل پیش بینی در خاورمیانه، بهای بالایی خواهد بود که ممکن است بر واشنگتن تحمیل شود. دولت ایران نیز می خواهد تسلط خود را بر اوضاع داخلی حفظ کند.

اگر ایران همچنان با خواست اصلاح توافق هسته ای مخالفت کند، این آمریکاست که باید نشان دهد برای تشدید فشارهای اقتصادی و لغو معافیت های خرید نفت تا کجا مایل است که پیش برود. اما پیش بینی من این است که تهران با برخورداری از حمایت فعالانه اروپا که از استراتژی تعامل پشتیبانی می کند، رویکردی محتاطانه تری در پیش گیرد. اروپایی در این راستا امتیازات کوچکی به امریکا می دهند تا واشنگتن را پای میز مذاکره بکشانند تا ترامپ را مجبور به توقف تحریم های بیشتر کند. اتحادیه اروپا ممکن است در این میان نقشی میانجی گرانه براساس تصوراتی ازجمله آسیب پذیری و احتمال شکست ترامپ در 2020، بکند تا از این طریق تهران بتواند فعلا «بازی» کند.

اگر این فرضیه درست باشد، معنایش بازگشت بخش قابل توجهی از صادرات ایران به بازار در چند ماه آتی خواهد بود. طبق آخرین اطلاعات صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به ۸۰۰۰۰۰ بشکه در روز رسید که ۱.۵ میلیون بشکه کمتر از میانگین شش ماه گذشته بوده است. بازگشت این میزان نفت به بازار باعث عرضه مازاد بر نیاز در بازار شده و قیمت را پایین تر خواهد برد. بخشی از این صنعت که نگاه بلندمدت تری نسبت به دلالان بازار نفت دارد، این شرایط را به خوبی درک کرده است. آنها با هشدار درباره نوسانات قیمتی، برنامه ریزی خود را براساس بهای ۵۰ تا ۶۵ دلار در آینده ترتیب داده اند. با کاهش هزینه ها، شرایط بقای این صنعت فراهم خواهد شد.

با این حال نوسانات قیمتی ناشی از تصمیمات سیاسی د  بازار اجتناب ناپذیر خواهد بود. پیش بینی های دیگری نیز مطرح است مانند تشدید فشار تحریم ها که باعث حذف نفت ایران از بازار برای مدت طولانی تری خواهد شد. نوسان صادرات ایران بین کف ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز تا سقف ۲.۵ میلیون بشکه طی ماه های پیش رو، نیازمند اعصاب قوی دست اندرکاران این صنعت در این بازه زمانی است.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.