ویتامین‌های مهم در کدام مواد خوراکی نهفته است

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – مصرف روزانه انواع مواد غذایی به ما در تامین انواع ویتامین‌ها کمک می‌کند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مانند پرفشاری خون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی و اضافه وزن از همین امروز شروع کنید، فردا دیر است.

ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی افراد و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد که با تنظیم یک برنامه غذایی سالم و اصلاح الگوی مصرف، می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد و بهبود بخشید.

همچنین اضافه وزن، چاقی، میزان بالای کلسترول بد خون، دیابت و پرفشاری خون از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر بوده که با تغییر شیوه زندگی، قابل کنترل و درمان هستند.

تعادل: یک رژیم غذایی متعاد تضمین کننده دریافت مواد مغذی مورد نیاز است.

تنوع: طیف وسیعی از غذاهای متنوع را مصرف کنید. هیچ غذایی به تنهایی تامین کننده مواد مغذی مورد نیازتان نیست. از هر گروه غذایی، انواع غذاهای متنوع را انتخاب کنید.

میانه‌روی: میانه‌روی در هر کاری کلید موفقیت است. پس با رعایت میانه روی در مصرف شیرینی‌ها، چربی‌ها و نمک‌ها می‌توانید از همه غذاهای دلخواه خود بهره‌مند شوید.

طبقه‌بندی گروه‌های غذایی

گروه‌های نان و غلات: شامل غلات کامل(گندم،جو،جو دوسر،ارزن)برنج، انواع ماکارونی(لازانیا،رشته فرنگی،رشته پلویی و رشته آشی) است. این گروه کربوهیدرات پیچیده و فیبر همچنین ویتامین‌های خانواده «ب» و املاحی چون آهن و پروتئین مورد نیاز بدن ما را تامین می‌کنند.

گروه سبزی‌ها: شامل بسیاری از سبزی‌های متنوع از جمله سبزی‌های سبز رنگ مثل سبزی خوردن، صیفی‌ها و سبزی‌های نشاسته‌ای مثل باقلا است. این گروه تامین کننده املاح و ویتامین مورد نیاز ما از جمله ویتامین «آ» و «ث» همچنین املاح کلسیم و منیزیم است.

گروه میوه‌ها: این گروه تامین کننده فیبر، ویتامین آ، ث و پتاسیم بوده و به علت نداشتن سدیم، چربی و کلسترول با اهمیت است.

گروه گوشت‌ها: شامل گوشت قرمز، گوشت ماکیان، ماهی و تخم مرغ و تامین کننده پروتئین، فسفر، ویتامین‌های ب۱۲، ب۶، ب۳، ب۱ و بسیاری از املاح چون آهن است.

گروه حبوبات و مغزها: شامل انواع حبوبات و مغزهاست.

گروه لبنیات: شامل شیر، ماست و پنیر بوده چرا که بهترین تامین کننده کلسیم، پروتئینف ویتامین ب۱۲، آ و ب۳ است.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.