رابطه مستقیم رابطه جنسی در سنین بالا و بهبود عملکرد مغز

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – تحقیقات نشان داده داشتن رابطه جنسی در افراد بالای 50 سال باعث پویاتر شدن مغز می‏‌شود.

نتیجه یک تحقیق نشان می‎دهد یکی از راه‎های موثر داشتن ذهن و مغزی فعال‎تر در سنین بالا، زندگی‎ زناشویی همراه با رابطه جنسی پویا است.

محققان دانشگاه کاونتری بریتانیا تحقیق کردند که آیا رابطه‌‏ای بین داشتن رابطه جنسی در سنین بالای ۵۰ سال و تمرکز ذهنی بالا وجود دارد یا نه. بیش از ۶ هزار ۸۰۰ مرد و زن در این آزمایش حضور داشتند و درباره هر دو جنس مذکر و مونث مشخص شد که این موضوع صحت دارد.

طبق این آزمایش هرچه مردان و زنان بالای ۵۰ سال در داشتن رابطه جنسی فعال‎تر بودند، آمادگی ذهنی و فعالیت مغزی بیشتری نیز داشتند.

هایلی رایت یکی از محققان دانشگاه کاونتری و موسسه سلامتی رویترز در این باره گفته است: این احتمال وجود دارد که رابطه بین این دو موضوع به خاطر هورمون‎ها باشد. هورمون‎هایی که روی مغز تاثیر می‌گذارند.

این در حالی است که در تصور خیلی‎ها، مردان و زنان بالای ۵۰ سال میل جنسی ندارند اما اصلا این طور نیست. نه تنها میل وجود دارد بلکه از رابطه لذت بیشتری هم می‎برند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ در بریتانیا نشان داد که حتی افراد بالای ۷۰ سال هم گاهی از نظر فعالیت‎های جنسی پویا هستند. حتی در نتیجه این نظرسنجی مشخص شده مخصوصا زنان از رابطه‌ جنسی‌شان در سنین بالا بیشتر از در دوران جوانی راضی بوده‎‌اند.

داشتن رابطه جنسی می‌‏تواند باعث کاهش استرس، بالا بردن هیجان و انگیزه انسان و داشتن خواب بهتر شود و همه این موارد بیشتر از جوانان برای افراد مسن مفید است.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.