مهم ترین اخبار و موضع گیری های سیاسی ؛ ادامه کار شهردار تهران در گرو تأییدیه خامنه‌ای ؛ محسن هاشمی آماده می‌شود/ نقش امامان جمعه در پیدایش موسسات اعتباری

نگام ؛ سیاسی _ برخلاف حرف کدخدایی، عکس جلسه مجمع درباره سپنتا واقعی بود/ کدام عضو شورای نگهبان در این جلسه سخن گفت؟ ؛ غلامرضا مصباحی‌مقدم :تغییرات کابینه تنها با اراده و خواست روحانی امکان پذیر خواهد بود ؛ ادعای تایید نشده سایت نزدیک به محسن رضایی ؛ رفع حصر تا عید قربان؟ / تلاش برای حضور رسمی خاتمی در جلسه بزرگان نظام  ؛ محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید :مسئولان سپاه گفتند پرونده فعالان محیط زیست آماده ارسال به قوه قضاییه است/ برگزاری جلسه سران نظام و خاتمی بستگی به تصمیم حاکمیت دارد/ خبری از رفع حصر ندارم ؛ محمود صادقی: شهردار تهران طبق قانون، باید برکنار شود / هیچ استثنایی در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیست/ نمی‌توان به بهانه هایی، چون مشکلات پایتخت، شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرد و چند خبر دیگر ، از مهم ترین اخبار سیاسی بوده اند که همراه با لینک و خلاصه ای از خبر در ذیل می آید:

 

پست های مرتبط

ادامه کار شهردار تهران در گرو تأییدیه خامنه‌ای ــ محسن هاشمی آماده می‌شود

گمانه‌زنی درباره برکناری محمد علی افشانی، شهردار تهران در پی اجرایی شدن قانون منع به کارگیری قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان افزایش یافته است. بر اساس قانون جدید، تنها راه ابقای او در این سمت، اخذ اجازه از ولی فقیه است. تسنیم خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران هم گزارش داده که نام محسن هاشمی، رئیس فعلی شورای شهر به عنوان گزینه محتمل برای شهرداری مطرح شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

نقش امامان جمعه در پیدایش موسسات اعتباری

احمد حاتمی یزد اقتصاددان و مدیرعامل پیشین بانک صادرات گفت «پدیده مؤسسات غیرمجاز بسیار گسترده بوده است و غالب این مؤسسات هم با اسم ائمه معصومین نزول‌خواری می‌کنند».

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

برخلاف حرف کدخدایی، عکس جلسه مجمع درباره سپنتا واقعی بود/ کدام عضو شورای نگهبان در این جلسه سخن گفت؟

روزنامه ایران در ستون “دیگه چه خبر” نوشت: عکس‌های منتشر شده از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام متعلق به دستور کار حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا بوده است.اگرچه سخنگوی شورای نگهبان در توضیحی گفته بود که عکس‌های یاد شده مربوط به دستور کار دیگری بوده و نه موضوع موسوم به سپنتا نیکنام، اما یک عضو مجمع که خواست نامش برده نشود، گفت که عکس منتشر شده منتسب به رأی‌گیری مجمع بر سر موضوع سپنتا درست است اما شیطنت برخی رسانه‌ها موجب شد که مجمع انتساب این عکس به رأی‌گیری درباره بازگشت اقلیت‌های دینی به شوراهای اسلامی را تکذیب کند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

غلامرضا مصباحی‌مقدم :تغییرات کابینه تنها با اراده و خواست روحانی امکان پذیر خواهد بود

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اجماع نظر چهره ها و شخصیتهای کشور در تمام جناح ها در خصوص تغییر کابینه دولت گفت: تغییرات کابینه در حیطه اراده و قدرت شخص رییس جمهور است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طبق آخرین خبرها  تصمیم شخص آقای روحانی تغییرات در کابینه است، اما اطلاعی از چگونگی آن وجود ندارد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

ادعای تایید نشده سایت نزدیک به محسن رضایی ؛ رفع حصر تا عید قربان؟ / تلاش برای حضور رسمی خاتمی در جلسه بزرگان نظام

شنیده شده در صورتی که کار طبق پیش بینی و برنامه ریزی صورت گرفته دنبال شود، به منظور نمایش وحدت ملی در کشور و رفع برخی دلخوری ها بین سیاسیون، تا عید قربان اقدامات لازم در خصوص رفع حصر «میر حسین موسوی و مهدی کروبی» انجام خواهد شد و «سید محمد خاتمی» نیز در جلسه بزرگان نظام رسما حضور پیدا خواهد کرد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید :مسئولان سپاه گفتند پرونده فعالان محیط زیست آماده ارسال به قوه قضاییه است/ برگزاری جلسه سران نظام و خاتمی بستگی به تصمیم حاکمیت دارد/ خبری از رفع حصر ندارم

سه‌شنبه هفته گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی گفته بود، مسوولان عالی‌رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند و به فضل الهی در هفته‌های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود. روز گذشته الیاس حضرتی این خبر را تکمیل کرد و گفت جهانگیری پیگیر برگزاری جلسه‌ای با حضور سران نظام و سید محمد خاتمی است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

محمود صادقی: شهردار تهران طبق قانون، باید برکنار شود / هیچ استثنایی در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیست/ نمی‌توان به بهانه هایی، چون مشکلات پایتخت، شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به میزان کافی افراد مستثنی شده اند، گفت: نمی توان زمان اجرای قانون هم افراد و پست هایی را با مصلحت اندیشی هایی استثنا کرد، بدون اغماض برای هرپستی از جمله شهردار در صورت لزوم قانون را اجرا کرد؛همانطور که برای بیشتر پست های مدیریتی از مدیران جوان باید استفاده کرد، برای شهرداری هم باید نیروی جوان دهه ۶۰ و ۵۰ استفاده کرد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

لاریجانی مصوبه شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر را تایید نکرد

غلامرضا حیدری،نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد خبری که روز گذشته حسین کروبی بیان کرد ضمن یادآوری این که علی لاریجانی هم یکی از اعضای شورایعالی امنیت ملی است گفت: آقای لاریجانی مصوبه‌ای مبنی بر رفع حصر را تایید نکرده‌است.وی با اشاره به عضویت علی لاریجانی در شورایعالی امنیت ملی گفت: البته همگی با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده‌بودیم اما واقعیت این است که گویا این مساله صحت ندارد و شورایعالی امنیت ملی چنین مصوبه‌ای نداشته است.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

عضو هیات رییسه مجلس: احتمال اعلام وصول «سوال از رییس‌جمهور» تا هفته آینده وجود دارد / این طرح ۹۲ امضا دارد

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد سوال از رییس‌جمهور به هیات رییسه مجلس رسیده و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بعد از هفت روز نصاب لازم یعنی ۷۴ امضا را داشته باشد در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر سوال از رییس‌جمهور ۹۲ امضا دارد، از احتمال اعلام وصول سوال تا هفته آینده خبر داد.
برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

رییس تیم تشریفات رییس‌جمهوری:هیات همراه روحانی در سفر امسال به نیویورک ۷ نفره خواهد بود/ خانواده رییس‌جمهور در هیچ سفری ایشان را همراهی نمی‌کنند/ دستور داده شده در سفرها هواپیما معطل وزرا نماند

گرچه حسین پور یک ماه بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی در سال ۹۲ و طی حکمی از سوی محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بطور رسمی کار خود را آغاز کرد، اما او به درخواست رئیس‌جمهوری منتخب و به دلیل بیش از ۱۰ سال سابقه حضور در تشریفات وزارت امور خارجه، مسئولیت تشریفات مراسم تحلیف یازدهمین دوره ریاست جمهوری را برعهده گرفت؛ مراسمی که در آن برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مقامات کشورهای خارجی برای حضور دعوت شد و بیش از ۵۵ هیات خارجی که ۱۱ هیات آن در سطح سران و سایرین از وزرا یا روسای مجالس بوده‌اند، شرکت کردند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

انتقاد نعیمی‌پور از شورای عالی اصلاح‌طلبان؛مردم دیگر با «تکرار می‌کنم» به صحنه نمی‌آیند/ ماموریت احمدی‌نژاد فعال کردن نهادهای نظامی در اقتصاد بود

محمد نعیمی پور نماینده مجلس ششم که در جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سخن می‌گفت، تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های احمدی‌نژاد این بود که دست نهادهای نظامی را در فعالیت‌های اقتصادی بازتر کند، از این رو اصل۴۴ بهانه‌ای شد برای یکه‌تازی نهادهای نظامی در سیاست و اقتصاد

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

حضور خاتمی در کنار سران نظام، سرآغاز آشتی ملی است

عبدالله ناصری در مورد احتمال دیدار سید محمد خاتمی با سران نظام گفت: اگر آشتی ملی در راس حاکمیت شکل گرفته باشد و اراده حاکمبت معطوف به آشتی ملی بین جناح‌های سیاسی و جامعه مدنی باشد نه حل مشکل یک نفر، تندروها هم سکوت خواهند کرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

بهزاد نبوی: چرا فکر می‌کنیم یا باید با آمریکا جنگید یا نوکرش بود؟/ راه سومی هم هست

روزنامه شرق به نقل از بهزاد نبوی نوشت: من در زندان با بازجویم صحبت کرده و به او می‌گفتم «چرا شما فکر می‌کنید یا باید نوکر آمریکا بود یا با آمریکا جنگید؟ آیا راه دیگری نداریم؟»ادامه دادم: «کشورهایی را مثال نمی‌زنم که شما قبول ندارید، ولی همین چین مورد قبول شما، آیا نوکری آمریکا را می‌کند؟» پاسخ منفی داد. سؤال کردم: «آیا با آمریکا می‌جنگد؟»، تردید کرد؛ گفتم: «برادر عزیز! اگر چین با آمریکا می‌جنگید که نمی‌توانست شریک اول تجاری‌اش باشد! بنابراین بین این دو، راه دیگری هم وجود دارد. مي‌توان نه جنگيد و نه نوکر بود؛ استقلال يکي از دستاوردهاي بسيار مهم انقلاب است، ولي بايد توجه داشت مي‌توان با حفظ استقلال، بين اين دو حدِ جنگ و نوکري، مواضع ديگري هم داشت».

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

سخنگوی فراکسیون امید: اصل رفراندوم در قانون اساسی را باید احیا کنیم

بهرام پارسایی گفت: بیشترین ضعف مجلس از بعد نظارت است چراکه ما قوانین معطل مانده زیادی داریم که نظارتی بر اجرایی شدن آن صورت نمی‌گیرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

باهنر: رئیسی در تهران جلسات سیاسی برگزار می‌کند/ عکس جلسه مجمع برای زمان رأی‌گیری درباره سپنتا بود

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جلسات هفتگی آقای رئیسی درباره حول محور کاندیدای ریاست‌جمهوری نیست بلکه درباره انسجام اصولگراهاست.محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی به مسائل مختلفی مانند جلسات اصولگرایان با رئیسی پرداخت، بخش هایی از این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

پورمختار: امیدوارم تغییرات جامعه روحانیت به مدرسین برسد ؛ احتمالا رئیسی لیست انتخاباتی می‌دهد | جمنا افتاد دست پایداری و شکست خورد

پورمختار با بیان اینکه جامعه روحانیت از این لاکی که برای خود ایجاد کرده بود که شاید دلیلش اشتغالات یا شرایط سنی بود خارج شده است گفت: جامعه مدرسین محدود به قم شده است و اثرگزاری کمتری دارد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

سیاوشی: تلاش می‌کنیم حضور زنان در استارتاپ‌ها تسهیل شود

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور در اولین روز نمایشگاه الکامپ در پنل (زنان در آینده اکوسیستم استارتاپی) شرکت کرد.به گزارش ایسنا، در این پنل که با حضور زنان فعال و استارتاپی و کارآفرینان فضای فناوری اطلاعات برگزار شد جمعی از زنان فعال این عرصه عنوان کردند که خواهان حمایت بیشتر در تسهیل برای فعالیت زنان شدند.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:دنیای سرمایه‌‌‌داری را به عزا می‌نشانیم/ به‌زودی در دمشق جشن پیروزی بر تروریسم برپا می‌شود/ تهدیدات نظامی آمریکا توخالی است

محمّدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی گفت: لحن مقامات آمریکایی علیه ملت و دولت ایران هیچگاه طی چهار سال اخیر انقدر خشن و گستاخانه و ستم‌کارانه نبوده است. پاسخ رئیس‌جمهور به ترامپ و سپس اعلام آمادگی سردار سلیمانی برای ادب کردن آمریکایی‌ها بازتاب وسیعی در جهان داشت.وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در سخنان خود علیه ملت ایران لحن منافقین را انتخاب کرده‌‌‌‌اند و ملت ما طی ۴۰ سال گذشته در برخورد با نفاق و کفر و شرک هیچوقت تردید به خود راه نداده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

بادامچی:همه باید از حیثیت ایران دفاع کنیم/ دولت باید با نخبگان همکاری داشته باشد

محمدرضا بادامچی در جلسه امروز علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری اعلام کرد: ایران امروز از پدیده فقر و بیکاری رنج می‌برد و همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که فعالیت‌های اقتصادی جز از راه‌های غیرقانونی موثر نیست.وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های کلان اقتصادی که بعداز برجام افزایش یافته بود، امروز به خطر افتاده و به نوعی تبدیل به هدف دشمن شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

بنیادی:از رئیس‌جمهور برای برملا شدن سر سوزنی از فساد ارزی در وزارتخانه‌ها تشکر می‌کنم

بهروز بنیادی در جریان تذکری در صحن علنی مجلس گفت: تذکر من به رئیس‌جمهور است، آقای رئیس‌جمهور به خداوندی خدا معیشت روستائیان و ۱۹ میلیون حاشیه‌نشین در شرایط سختی است.وی ابراز داشت: از رئیس‌جمهور برای برملا شدن سر سوزنی از فساد ارزی در وزارتخانه‌ها تشکر می‌کنم. این فسادها به کشور ضربه می‌زند و بدتر اینکه اینها در بدنه دولت رخ می‌دهد اما امیدواریم با انتشار لیست آ‌نها مرهمی بر دل مردیم باشیم.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

صباح زنگنه ؛دبیرکل جدید بانک مرکزی ابتدا باید اعتماد مردم را جلب کند/ مشکل سیاست ارزی و اقتصادی دولت، جابه جائی افراد نیست

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اصلاحات گفت: آقای همتی در وهله اول باید به بررسی سوابق، بحران ها و اقدامات روسای پیشین بانک مرکزی بپردازد تا بدین وسیله برنامه های خود را سازماندهی کند. از طرفی یکی از مهم ترین عوامل بحث استقلال بانک مرکزی است. نکته بعدی که آقای همتی باید به آن توجه داشته باشند، برخورد با پدیده های پولی و مالی در کشور براساس مبانی علمی و تجربی با استفاده از کارشناسان و متخصصان مربوطه است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

نماینده مجلس: نظارت بر صداوسیما باید استصوابی باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که نظارت بر صداوسیما باید استصوابی، قوی و پیشینی باشد و اگر نظارت استصوابی نباشد مؤثر نخواهد بود.چند روز پیش بود که پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به کندی روند تدوین و تصویب اساسنامه سازمان صداوسیما در کمیسیون فرهنگی انتقاد کرد و گفت که عده‌ای بررسی اساسنامه صداوسیما را سیاسی می‌کنند. از طرفی فاطمه ذوالقدر نایب رئیس این کمیسیون هم چندی پیش از مخالفت نمایندگان کمیسیون متبوعش با اداره سازمان صدا و سیما به صورت هیات امنایی خبر داده بود. حالا احمد مازنی نماینده تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح اداره، نظارت و خط ومشی حاکم بر صداوسیما در کمیسیون فرهنگی با قوت در حال بررسی است، می گوید که اعضای این کمیسیون با حساسیت این مسئله را دنبال می کنند و نظرهای مخالف و موافقی در کمیسیون مطرح است که با دقت موردتوجه قرار می‌گیرد.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

انتقاد کواکبیان از وضعیت قیمت کاغذ

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاغذ به عنوان کالای اساسی شناخته شده سال گذشته این کالا را کیلویی ۲۲۲۰ تومان خریداری می‌کردیم که اکنون این کالا را در بازار ۶۰۰۰ تومان هم پیدا نمی‌کنیم.

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

نامه یکصدنفر از همکلاسی‌های ظفرعلی مقیمی: به اعتصاب غذای خود پایان دهید،جان شما برای ما ارزشمند است

ظفرعلی مقیمی دانشجوی دکترای متالورژی در دانشگاه امیرکبیر صبح روز یک اسفند در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت شد و پس از گذراندن یک دوره بازجویی به زندان تهران بزرگ انتقال یافت. او با حکم قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

محمود بهمنی خبر داد؛کمیسیون اقتصادی به زودی نشستی با رئیس جدید بانک مرکزی برگزار می‌کند

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود، بیان کرد:‌کمیسیون اقتصادی  در نشست عصر امروز درباره زمان برگزاری نشستی با عبد‌الناصر همتی رئیس جدید بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌کند.وی با اشاره به اینکه این نشست به زودی برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه ما به دنبال آن هستیم که خط مشی‌ها و سیاست‌های مورد نظر همتی برای مدیریت بانک مرکزی را مورد بررسی قرار دهیم.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس:200 خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند/به چه دلیل برخی مسئولان که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند فرزندانشان در آمریکا به سر می‌برند؟

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌لیاقتی، ناکارآمدی و سستی دولت‌ها در این سال‌ها مانند رنج‌نامه‌ای است که هر روز بر مشکلات مردم افزوده است. وضعیتی ایجاد شده که مردم این دوران توان تحلیل آن را ندارند. هر روز شاهد بیشتر شدن مشکلات هستیم، اما نه اراده‌ای برای حل آن وجود دارد و نه توانی.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

 

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:آرایش دولت باید تغییر کند/ بانک مرکزی «قُلک» دولت نیست

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: لحن مقامات آمریکایی علیه ملت و دولت ایران هیچگاه طی 4سال اخیر انقدر خشن و گستاخانه و ستم کارانه نبوده است. پاسخ رئیس‌جمهور به ترامپ و سپس اعلام آمادگی سردار سلیمانی برای ادب کردن آمریکایی‌ها بازتاب وسیعی در جهان داشت.

برای دیدن متن خبر اینجا را کلیک کنید

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.