مگس وقتی روی غذایتان می‎نشیند چه می‌کند؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – مگس و حشرات وقتی روی غذایتان می‎نشینند چه می‌کنند؟ این مطلب به شما می‌گوید که فرایند آلوده شدن غذای شما توسط حشرات به چه صورت است.

وقتی مگس‌های مزاحم روی غذای شما می‎نشینند، طبیعتا شما سعی می‌کنید آن‌ها را دور کنید اما آیا باید نگران آلودگی‌های آن‌ها باشید؟

حداقل ۱۰۰ نوع ویروس و باکتری و … توسط حشرات منتقل می‌شوند. حشرات این کثیفی‌ها را با موهای ریز روی پاهایشان، بال‌هایشان و بدنشان و … جابجا می‌کنند پس حتما فکر می‎کنید نشستن روی غذا که هیچ، پرواز کردن مگس و پشه از بالای سرتان هم می‌تواند خطرناک باشد.

وقتی حشرات روی غذای شما می‎نشینند، مایعی از خودشان ترشح می‌کنند و روی غذا می‎‏ریزند تا غذا برایشان به صورت قابل خوردن در بیاید و آن‌ها بتوانند آن را بخورند. این ترشحی که یک حشره روی غذای شما می‎ریزد سرشار از کثیفی‌های آخرین غذایی است که خورده‌اند. کثیفی موجود در این مایع به مراتب بیشتر از چیزی است که به پاهایشان چسبیده است.

نکته خوشحال‌کننده این است که نشستن تنها یک حشره روی غذای شما به این معنی نیست که شما حتما بیمار می‎شوید. همه چیز بستگی به مقدار کثیفی‌ دارد که با خودشان حمل می‌کنند. البته هرچه شما محیط آشپزخانه را تمیزتر نگه دارید، شانس مریض شدن خودتان را کمتر می‎کنید.

از طرفی وقتی قرار است غذا یا خوراکی‌ روی میز باشد سعی کنید روی آن را بپوشانید، مگر این که خودتان بالای سرش نشسته باشید و مراقب باشید که حشره‎ای روی آن ننشیند.

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.