چرا نباید در رستوران با نمکدان به غذا نمک بزنیم؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – بنا به دلایلی در رستوران‌ها بهتر است هرگز سعی نکنید به غذایتان نمک یا فلفل بزنید.

پیش از این در مطلبی اعلام کرده بودیم که کثیف‌ترین وسایل روی میز رستوران‌ها منوها هستند که به طور میانگین دارای ۱۸۵ هزار نوع باکتری هستند و این مقدار تقریبا دو برابر مقدار باکتری روی لبه توالت فرنگی است. اما در این مطلب به دومین شیء آلوده روی میز رستوران اشاره می‎کنیم: نمکدان.

نمک

همیشه قبل از این که به غذایتان در رستوران نمک یا فلفل بزنید، به این فکر کنید که چقدر ظرف‌های آن می‌توانند آلوده باشند. شاید در نگاه اول آن‌ها آلوده به نظر نرسند اما این طور نیست. در رستوران‌ها معمولا کمترین زمان برای تمیز کردن نمکدان گذاشته می‌شود و وقتی روی میز و دیگر وسایل را تمیز می‌کنند، معمولا از نمکدان خیلی سریع می‌گذرند. طبق آخرین تحقیقات هر نمکدان روی میز رستوران به طور میانگین ۱۱ هزار و ۶۰۰ باکتری دارد.

این نمکدان‌ها معمولا تمیز نمی‌شوند و چون با یک دستمال پاک می‌شوند، جرم‌های روی آن از نمکدانی به نمکدان دیگر منتثل می‎شود. حال تصور کنید که برای پر شدن باید درشان باز شود و مطمئنا کثیفی به داخل آن‌ها هم راه پیدا می‌کند و برای مدتی داخل آن محبوس می‎شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که معمولا خانواده‌هایی که بچه کوچکی هم دارند وقتی می‌خواهد غذایشان را در آرامش بخورند، برای این که فرزندشان سرگرم شود نمکدان را به او می‌دهند تا بازی کند. این یعنی همه کثیفی دست آن کودک به نمکدان منتقل می‎‌شود و برعکس … حتی کسانی که نخواهند از آن‌ها استفاده کنند وقتی می‎نشینند آن‌ها را کنار می‌زنند تا جا برای غذایشان باز شود.

همه این موارد به کنار؛ حتما بارها درباره مضرات نمک شنیده‌اید. پس بهتر است حداقل زمانی که به رستوران می‎روید فکر نمک زدن به غذا را از سرتان بیرون کنید.

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.