چطور از ابتلا به سرطان جلوگیری کنیم / ۵ توصیه مهم درباره سبک زندگی

پست های مرتبط

نگام، سلامت و پزشکی – انتخاب سبک خوراک مناسب تاثیر فراوانی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد. در این مطلب با 5 راه جلوگیری از ابتلا به سرطان آشنا می‌شوید.

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

سرطان یک شبه در بدن رشد نمی‎کند و برای پیشرفت و کشنده شدن مقداری زمان نیاز دارد. پس می‎توان با اتخاذ سبک زندگی درست و تغذیه مناسب احتمال ابتلا به آن را تا حد زیادی کاهش داد. این کار راه‌‎هایی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‏‌کنیم.

نوشیدنی قنددار ممنوع

نوشیدنی با قند زیاد نه تنها باعث دیابت می‌‏شود بلکه احتمال ابتلا به سرطان را هم افزایش می‌دهد. طبق تحقیقات خانم‎هایی که میزان زیادی نوشیدنی قنددار مصرف می‌کنند ۸۷ درصد بیشتر در خطر ابتلا به سرطان رحم هستند.

تحرک

سعی کنید بیشتر ایستاده باشید یا پیاده‏‎روی کنید و کمتر بنشینید. افرادی که در طول روز بیشتر نشسته‎اند ۲۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند. همچنین در تحقیقاتی دیگر مشخص شده افرادی که بیشتر وقتشان را مقابل تلویزیون می‎گذرانند ۵۴ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان روده دارند.

بروکلی بخارپز

بروکلی نوعی خوراکی است که شدیدا ضدسرطان است. چیزی که بهتر است مدام بخورید. اما فراموش نکنید مطالعه‎ای در سال ۲۰۰۸ توسط محققان ایتالیایی نشان داد که بروکلی بخارپز بیشتر از هر نوع طبخ دیگر آن مناسب و دارای خاصیت است.

آجیل

سعی کنید به مقدار مناسب آجیل بخورید. این نوع خوراکی‌ها دارای سلنیوم هستند، در آن‌ها موادی معدنی وجود دارد که باعث می‌‏شود سلول‌های سرطانی خودشان را نابود کنند. یک مطالعه روی هزار مرد مبتلا به سرطان پروستات نشان داد که خوردن آجیل می‎تواند پیشرفت سلول‎های سرطانی را حتی تا ۱۳ سال به تعویق بیندازد.

سیر

این گیاه باعث قدرتمند شدن سیستم ایمنی بدن می‏‌شود و ضدسرطان است. در واقع سیر باعث می‌‏شود سلول‎های سرطانی فرصتی برای پیشرفت پیدا نکنند. در تحقیقی مشخص شد زنانی که مقدار سیر بیشتری مصرف می‌‎کنند ۵۰ درصد کمتر در خطر ابتلا به سرطان هستند.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.