چطور کالری‌های مصرفی را علمی محاسبه کنیم؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – هركاري كه درطول روز انجام دهيد كالري مي‌سوزاند. براي اينكه محاسبه كنيد چقدر كالري در روز مي‌سوزانيد اين مطلب را بخوانيد و از فرمول آن مطلع شويد.

کارهایی مانند نشستن، بدن را در پایین‌ترین سطح مصرف کالری نگه‌ می‌دارد اما فعالیت‌های شدید‌تر می‌توانند ۱۰ برابر بیشتر از نشستن کالری بسوزانند.

اگرچه کالری شماری لزوما بهترین شیوه برای کاهش وزن نیست،‌ اما دانستن اینکه بازی فوتبال پس از کار برای سوزاندن کالری دوناتی که به همراه همکارتان به جای صبحانه میل کرده‌اید کفایت می‌کند یا نه، می‌تواند کاربردی و حتی سرگرم‌کننده باشد.

خوشبختانه شیوه‌ای کاملا علمی برای محاسبه مقدار کالری‌های سوازنده شده به واسطه همه فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌گیرند وجود دارد. درست است که اپلیکیشن‌هایی برای انجام این‌کار وجود دارند اما این شیوه می‌تواند با دقت بالاتری مقدار کالری‌ها را محاسبه کند.

محققان پیش از این میزان انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مختلف در طول یک سال را محاسبه کرده‌اند. اکنون محققان دانشگاه آریزونا نسخه‌ای به‌روزرسانی شده از این داده‌ها را روی وب‌سایتی به نام Compendium بارگذاری کرده‌اند و هر فردی می‌تواند با مراجعه به این وب‌سایت، میزان کالری فعالیت‌های مختلف روزانه خود را محاسبه کند.

این محاسبه براساس ارزشی پایه به نام MET به معنی معادل متابولیک است. یک MET برابر انرژی است که برای آرام نشستن می‌سوزانید یعنی یک کیلوکالری در ساعت. از آنجایی که آرام نشستن برابر یک MET است یک فرد ۷۰ کیلوگرمی اگر یک ساعت بدون حرکت بنشیند ۷۰ کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.

در وب‌سایت Compendium می‌توان طیف وسیعی از فعالیت‌ها را یافت اما اگر می‌خواهید کالری‌های مصرفی‌تان را خود محاسبه کنید، معادله آن از این قرار است:

ابتدا وزن خود را به کیلوگرم تعیین کنید، سپس نوع فعالیت را در وب‌سایت Compendium انتخاب کنید. فعالیت‌های مختلف را می‌توانید در منوی Activity Categories (دسته بندی فعالیت‌ها) بیابید. از روی جدولی که باز شده ارزش MET آن فعالیت را بیابید،‌ اگر ارزش به رنگ آبی نوشته شده باشد یعنی مقداری دقیق است و اگر به رنگ قرمز باشد،‌مقدار آن تخمینی است.

مقدار MET را در وزن خود ضرب کنید تا مقدار کالری سوزانده شده در هر ساعت را به دست آورید و قاعدتا اگر فعالیتتان کمتر از یک ساعت بود،‌ متناسب با زمان مقدار کالری را محاسبه کنید: اگر نیم ساعت فعالیت داشته‌اید آن را تقسیم بر دو و اگر یک ربع فعالیت داشته اید آن را بر چهار تقسیم کنید.

به این ترتیب فردی ۷۹ کیلوگرمی درصورتی که برای یک ساعت فوتبال سنگین بازی کرده‌ باشد، فعالیتی با MET 10، نزدیک به ۷۹۰ کالری سوزانده‌است. اما باتوجه به نوسان در سطح سوخت و ساز بدن انسان‌ها ممکن است دو فرد هم‌وزن که به مدتی یکسان فعالیتی مشابه انجام داده‌اند، به یک اندازه کالری مصرف نکنند.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.