۳ علامت شبیه افسردگی که افسردگی نیست | چرا شب‌ها خوابمان نمی‌برد؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – گاهی ممکن است علائمی شبیه به افسردگی داشته باشید اما افسرده نباشید.

گاهی اوقات دچار حالاتی می‎شوید که شبیه به افسردگی است اما واقعا افسردگی نیست. در زیر به برخی از آن‎ها اشاره می‌کنیم.

بیش‎‏فعالی

وقتی این اسم را می‌‏شنوید سریعا یاد بچه‌‏ای می‌‏افتید که شلوغ می‎کند و نمی‌‏تواند سر جایش بنشیند. اما بیش‎فعالی فقط برای بچه‌‏ها نیست. تحقیقات نشان داده از هر ۲۰ امریکایی که سن بین ۱۸ تا ۴۴ دارند یک نفر دچار این اختلال است. بیشتر این افراد هم در کودکی دوران پراسترسی را گذرانده‎اند. این حالت در بزرگسالی مشغولیت فکر را درپی دارد که شبیه یکی از حالات افسردگی است.

کم‏ کاری تیروئید

مخصوصا در خانم‎ها کم‏ کاری تیروئید بیشترین شباهت به افسردگی را ایجاد می‏‌کند. تیروئید مانند یک پدال گاز برای بدن است، حتی برای مغز. اگر هورمون زیاد ترشح کند باعث عصبی شدن می‏‌شود و اگر کم ‏کاری کند همه ‎چیز در بدن شما کندتر می‎شود، احساس خستگی می‏‌کنید، تمرکز ندارید و شبیه به افسرده‎ها هستید.

سندروم خستگی مزمن

اگر تمام شب دراز می‏‌کشید اما خوابتان نمی‌‏برد، مغزتان قدرت تمرکز کردن ندارد احتمال این که مبتلا به سندورم خستگی مزمن شده باشید زیاد است. تفاوت این با افسردگی این است که در افسردگی شما میلی به انجام کاری ندارید اما در این شرایط شما دوست دارید کارهایی را انجام دهید، اما برای انجام آن خسته هستید. هنوز دلیل دقیق این اختلال مشخص نیست اما استرس زیاد می‎تواند یکی از اصلی‏‌ترین دلایل باشد.

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.