۳ ماده غذایی که میل جنسی را افزایش می‌دهند / ستاره جدید جنسی

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – محققان 3 ماده غذایی که میل جنسی را افزایش می‌دهند را معرفی کردند و نتایج جدیدترین تحقیقات در این زمینه را اعلام کردند.

سه نمونه از بهترین مواد غذایی که موجب افزایش میل جنسی شما می‌شوند در زیر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

۱) هندوانه: این میوه قرمز آب‌دار می‌تواند ستاره جدید جنسی باشد. هندوانه حاوی ۹۲ درصد آب است و هشت درصد باقی مانده آن شامل ماده مغذی گیاهی (فیتونوترینت) سیترولین است که بر اساس تحقیقات سال ۲۰۰۸ دپارتمان علوم باغبانی دانشگاه A&M تگزاس، اسید آمینه سیترولین در بدن به آرژنین (اسید آمینه دیگر) قابل تبدیل است که سبب بهبود گردش خون می‌شود.

اگرچه هندوانه  نمی‌تواند به عنوان داروی ارگانیک ویژه در اختلالات نعوظ مردان عمل کند اما ممکن است به بهبود جریان خون در آلت جنسی هر دو جنس (در منطقه کلیتریال زن و آلت تناسلی مردان) کمک کند و باعث افزایش تحریک پذیری شود.

در حال حاضر دانشمندان مراکز بهسازی سبزی‌ها و میوه‌های دانشگاه‌ها مشغول کار بر روی افزایش میزان محتوای سیترولین میوه‌ها هستند.

هندوانه همانند گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است که در خانواده کاروتنوئیدها  قرار دارد، بنابراین دارای اثرات آنتی اکسیدانی مفیدی است.

از طرفی از زمانی که کاروتنوئیدها در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌های دارای رنگ روشن یافت شدند، اثرات کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی آنها نیز ثابت شد اما هندوانه می‌تواند آنتی استروژنیک نیز باشد.

دکتر سونی سیرا متخصص غدد درون ریز و متخصص ناباروری در مرکز LifeQuest تورنتو می‌گوید: مصرف حجم بسیار زیاد هندوانه ممکن است ترشح استروژن را مسدود و از لقاح و رشد تخمک کاشته شده در رحم جلوگیری کند

۲) زعفران: ماسیمو مارکونه استادیار رشته علوم مواد غذایی دانشگاه گوئلف در سال ۲۰۱۱ یک بررسی کامل علمی در بیش از ۲۰۰ مطالعات بین المللی در مورد داروهای افزایش میل جنسی مصرفی انجام داد. او تقریبا همه را نامعتبر دانست اما او از اینکه مطالعات چندانی در مورد یک چاشنی غذایی ویژه یعنی همان زعفران انجام نشده متعجب شد.

او معتقد است نه تنها زعفران خواصی چون تقویت قوای جنسی در مردان و زنان دارد بلکه به درمان اضطراب، بی‌خوابی، سندروم پیش از قاعدگی در زنان (PMS)  و مقاومت به انسولین نیز کمک می‌کند.

بر طبق مطالعات انجام شده مارکون، زعفران مسئول افزایش میل و تحریکات جنسی است. در مطالعات بیشتر، آنها گردش خون در اندام‌های جنسی و دفعات خواست رابطه جنسی را پس از مصرف زعفران اندازه‌گیری کردند.

پیشینیان قدرت زعفران را می‌دانستند. گفته می‌شود اسکندر آن را به برنج و چای خود اضافه می‌کرد، کلئوپاترا قبل از ملاقات با عشاقش با آن حمام می‌کرد و رومی‌ها به خواص زعفران آگاه بودند و آن را بر روی رختخواب تازه عروس و دامادها می‌پاشیدند.

زعفران در بخش ادویه سوپرمارکت‌ها قابل دسترسی است و در پایلا اسپانیایی (نوعی غذای اسپانیایی)، تجین مراکشی (نوعی غذای مراکشی) و در ریزوتوی ایتالیایی و بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود.

زغفران گران قیمت است و هر اونس از آن حدود ۵۰ تا ۳۰۰ دلار است.

صدف‌ها: افراد بدبین مزایای تقویت قوای جنسی خوردن صدف را صرفا از نظر روانی و بر اساس شکل و بافت لغزنده آن رد می‌کنند اما گلوریا تسانگ متخصص تغذیه در ونکوور کانادا می‌گوید ممکن است مطالبی در رابطه با این باور که صدف‌ها موجب افزایش میل جنسی شوند وجود داشته باشد.

بسیاری از نرم تنان صدف‌دار از جمله: صدف‌ها، حلزون دریایی، خرچنگ‌ها، لابستر و صدف‌های دو کفه‌ای، دارای «روی» زیادی هستند که می‌تواند موجب افزایش تولید هورمون‌های جنسی شود.

تسانگ همچنین می‌افزاید که این صدف‌های دو کفه‌ای دارای دو آمینو اسید نادر D-آسپارتیک اسید و N-متیل D- آسپارتات هستند.

تحقیقات مشترک آمریکایی و ایتالیایی در سال ۲۰۰۵ در دانشگاه بری در میامی و آزمایشگاه نوروبیولوژی در ناپل ایتالیا نشان داد که دادن این اسید آمینه‌ها به موش‌ها موجب افزایش تستوسترون در نرها و پروژسترون در ماده‌ها می‌شود که هردو هورمون با فعالیت جنسی بالاتر در ارتباطند.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.