۶ خوراکی مفید برای رشد و سلامت مو و ناخن

پست های مرتبط

نگام، سلامت و پزشکی – مصرف برخی از مواد غذایی به خاطر داشتن به نام بیوتین برای سلامتی مو و ناخن بسیار مفید است.

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

متخصصان معتقدند مصرف خوراکی‌هایی که دارای بیوتین است می‎تواند باعث استحکام و تقویت کیفیت مو و ناخن شود. در زیر درباره مواد غذایی‌هایی که بیوتین دارند توضیح می‎دهیم:

  • بادام

در یک چهارم فنجان بادام ۱۴٫۲۷ میکروگرم بیوتین وجود دارد. یعنی مصرف روزانه چند بادام حداقل برای مو و ناخن شما بسیار مفید خواهد بود. افراد بزرگسال روزی ۳۰ میکروگرم بیوتین نیاز دارند و بیش از دو سوم آن با خوردن یک چهارم فنجان بادام تامین است.

  • تخم‌مرغ

وقتی بدانید تخم مرغ چقدر بیوتین دارد، نیمرو تبدیل به یکی از محبوب‎ترین صبحانه‎های زندگی شما می‎شود. در واقع تخم مرغ غنی‏ترین منبع بیوتین است. این خوراکی هم بیوتین زیادی دارد که باعث رشد بهتر مو می‏شود و هم باعث درخشندگی موها هم خواهد شد.

biotin

  • پیاز

بهتر است از این به بعد استفاده از پیاز خام را بیشتر در دستور کار قرار دهید. هر یک فنجان پیاز حدود ۸ میکروگرم بیوتین دارد. بهتر است پیاز را خام میل کنید و از آن می‎توان همراه با غذا، روی سالاد و داخل ساندویچ استفاده کرد.

  • جو

یک منبع غنی بیوتین جو است. یک چهارم فنجان جو ۲۵ میکروگرم بیوتین دارد. مصرف جو به صورت خام با شیر یا پخته در سوپ شدیدا توصیه می‏‌شود و می‎تواند باعث سلامتی مو و ناخن‌تان باشد.

  • گوجه فرنگی

برای قرار دادن گوجه فرنگی در بشقابتان همراه با هر غذایی به دنبال بهانه باشید. این ماده برای شما بسیار موثر و مفید است. یک فنجام گوجه فرنگی به سالادتان اضافه کنید و همچنین از آن در ساندویچ و سوپ و … استفاده کنید.

  • هویج

هویج سرشار از بیوتین است. البته که غیر از بیوتین شامل مواد مناسب دیگر برای سلامتی پوست و مو هم هست. هویج بهترین درمان برای پوست خشک و شوره سر است، با خوردن آن خون بهتر در بدن به گردش درمی‎آید و باعث رشد مو و ناخن می‏شود.

مربوط پست ها

هیچ محتوایی موجود نیست

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.