۶ روش برای کاهش وزن هنگام خواب / بدون لباس بخوابید!

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – شاید عجیب باشد اما مواردی وجود دارند که می‌توان با رعایت آن‌ها در خواب کالری بیشتری سوزاند.

مطمئنا کاهش وزن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد است اما جالب است بدانید راهی وجود دارد که شما در خواب هم وزن کم کنید. در زیر به برخی از این راه‌ها اشاره می‌کنیم.

پروتئین 

سعی کنید قبل از خواب پروتئین مصرف کنید. طبق تحقیقات افرادی که قبل از خواب مواد غذایی‎ای با حداقل ۳۰ گرم پروتئین مصرف می‌کنند در زمان خواب بیشتر کالری می‎سوزانند. همچنین وقتی برای کاهش وزن تمرین می‎کنید، این پروتئین به ترمیم ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

تاریکی

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که نور زیادی دارد، سعی کنید اتاق خوابتان را به پرده‌های تیره و ضخیم‌تر تاریک کنید. وقتی در تاریکی کامل هستید بدنتان ملاتونین ترشح می‌کند که باعث می‌شود در خواب بهتر کالری بسوزانید.

هوای مناسب

خوابیدن در هوا با دمای بهتر و در واقع مکان‌هایی که خنک‌تر هستند باعث می‎شود بیشتر کالری بسوزانید. طبق تحقیقات دمای خنک می‎تواند باعث افزایش سوزاندن کالری توسط بدن تا ۷ درصد بیشتر شود.

انضباط

مقدار زمان مناسب برای خواب در شبانه‌روز معمولا بین ۷ تا ۸ ساعت است اما این روزها افراد با کارهایی که انجام می‌‎دهند، مثل حضور در فضای مجازی یا دنبال کردن سریال‌های تلویزیونی، برنامه نامرتبی برای خواب دارند. سعی کنید خوابتان برنامه دقیق داشته باشد، راس ساعتی بخوابید و راس ساعتی بیدار شوید. این کار به لاغر شدن کمک می‌کند و البته برای زندگی هم مفید است.

شام سبک

وقتی شامی سنگین میل می‌کنید و خیلی سریع هم به رخت خواب می‎روید، بدنتان زمان زیادی برای هضم آن می‎خواهد. در نتیجه مغز فرمان می‌دهد که تمرکز روی هضم آن باشد تا سوزاندن کالری‌ در شب.

خوابیدن بدون لباس

شاید برایتان عجیب باشد، اما خوابیدن بدون لباس مزایای زیادی دارد. باعث کالر‌ی‎سوزی می‌شود چون بدن در تلاش برای گرم کردن خودش است و در نتیجه کالری می‎سوزاند و باعث لاغر شدن می‎شود.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.