۷ نشانه ابتلای آقایان به سرطان / علائم را جدی و به پزشک مراجعه کنید

پست های مرتبط

نگام، سلامت و پزشکی – برخی از نشانه‌های سرطان ابتدا ساده به نظر می‏‏‎رسند ولی نباید از آن‌ها ساده گذشت. مراجعه سریع به پزشک در این موارد ضروری است.

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

بسیاری از نشانه‌های سرطان در مردان شبیه به نشانه‌های امراض دیگر است و بیشتر اوقات نادیده گرفته می‎شوند. خیلی اوقات هم تنبلی آقایان در مراجعه به دکتر باعث می‏‌شود برای درمان دیر شود. بهتر است برخی از این نشانه‌ها را بدانید تا قبل از این که دیر شود درمان را شروع کنید.

ادرار

اگر ادرار کردن برایتان سخت است، یا این که در ادرارتان خون دیده می‌‏شود بهتر است هرچه سریع‌‎تر به پزشک مراجعه کنید؛ می‎تواند نشانه‌ سرطان پروستات باشد.

بیضه‌ها

همان‎طور که خانم‌ها باید دائما اشکال و حالت‌های پستان‎هایشان را بررسی کرده و در صورت تغییر به پزشک مراجعه کنند، آقایان هم باید به بیضه‌هایشان توجه داشته باشند. اگر به نظر سنگین یا متورم می‏‌رسند می‎تواند نشانه‎هایی از سرطان بیضه باشد و باید خیلی سریع به پزشک مراجعه شود.

پوست

مردان بیشتر از ۵۰ سال بیش از دو برابر زنان در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دارند چون مردان زمان بیشتری در معرض تابش آفتاب هستند و از طرفی موهای بلند زنان را ندارند تا صورت و گوش‌هایشان را بپوشاند. هرگونه تغییر در پوست بدن و به وجود آمدن خال و لک یا تغییر شکل و اندازه خال و لک که از قبل وجود داشته می‎تواند نشانه‎ای از سرطان باشد.

سرفه

این که مردی برای مدت ۳ هفته یا بیشتر به طور مداوم سرفه کند نشانه خوبی نیست. البته به شرطی که این سرفه در نتیجه سرماخوردگی یا آلرژی نباشد. در این صورت می‎تواند نشانه‎ای برای ابتلا به سرطان ریه باشد. بهتر است در این شرایط سریع به پزشک مراجعه شود. از دیگر نشانه‎های این مریضی بلعیدن سخت و دردناک غذا است.

مدفوع

وجود خون در مدفوع آقایان اصلا نشانه خوبی نیست و می‎تواند یکی از نشانه‎های ابتلا به سرطان روده باشد. البته سرطان روده در سنین بالای ۵۰ سال بیشتر رایج است اما درصورتی که این اتفاق برای یک جوان بیفتد نباید وقت را برای مراجعه به پزشک از دست بدهد.

درد شکم

برای هر انسانی درد شکم یکی از رایج‎ترین دردها است، چه آقایان و چه خانم‌ها. اما این که درد شکم به طور مداوم باشد طبیعی نیست و آقایان در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنند تا مبادا این نشانه‎ای از ابتلا به سرطان پانکراس باشد.

تب و عفونت

اگر احساس می‏‌کنید بیش از اندازه تب می‌‏کنید و بدنتان عفونت می‌‏کند، این علائم می‎توانند نشانه‎هایی از ابتلا به سرطان خون باشند و بهتر است خیلی سریع درباره آن‌ با پزشک مشورت شود.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.