چطور از زرد شدن دندان جلوگیری کنیم؟

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

نگام، سلامت و پزشکی – مواردی می‌توانند باعث زردی دندان‌های شما شوند که فکرش را هم نمی‎کنید.

یکی از اولین چیزهایی که هنگام خندیدن افراد جلب توجه می‎کند دندان‌های فرد است و به همین دلیل هم هست که افراد نهایت سعی‌شان را می‌کنند تا دندان‌هایی سفید و مرتب داشته باشند.

اما نکته اینجاست که برخی از خمیردندان‌ها و دهانشویه‌ها ممکن است تاثیر عکس داشته باشند و باعث زردرنگ شدن دندان‌ها شوند.

 دکتر بنژامین لاولر در این باره می‎گوید: این زرد شدن به دلیل دو ماده از محتویات دهان شویه یا خمیردندان است، یکی ستیلپایریدینیوم کلوراید که آنتی باکتریال است و دیگری استانوس فلوراید که یک ماده احیاکننده است.

ماده اول که CBC نامیده می‌شود به سبکی باکتری‌ها را می‏کشد که باعث این زردی می‎شود. در واقع این ماده بعد از کشتن باکتری‌ها آنها را از دندان بیرون می‌کند و باعث می‏شود این زردی روی دندان بماند.

این باکتری حتی اگر جابه‌جا شود هم در جاهای دیگر دهان می‎میرد و آنجا را لکه‌دار می‎کند. استانوس فلوراید هم به این دلیل دندان را زرد می‎کند که دارای یک ماده شیمیایی است که ملوکول تین دارد. این ماده به دندان می‎چسبد و باعث ایجاد لکه یا زرد شدن دندان می‏شود.

خوشبختانه بیشتر خمیردندان‌ها و دهان‎شویه‌هایی که این ماده‌ها را دارند برچسبی دارند که روی آن نوشته شده محتوی این مواد هستند. همچنین در برخی محصولات سازنده‌ها از نوعی روغن به جای CBC استفاده می‌‎کنند که همان خواص را دارد، اما مضراتش را ندارد.

همچنین وقتی دهانشویه می‎خرید سعی کنید از انواعی که الکل ندارند استفاده کنید. محصولاتی که الکل دارند آب دهان را می‎کشند و خشک شدن دهان دهان را بستری مناسب برای رشد باکتری‌ها می‌‎کند. بهتر است از دهانشویه‌‎هایی استفاده کنید که به جای الکل حاوی «زایلیتول» باشند. زایلیتول نوعی الکل شکردار است که در برخی از خمیردندان‌ها و مواد شستشوی دهان وجود دارد. این ماده باعث از بیرن رفتن باکتری‌های دهان به روشی مناسب و ایده‎آل می‏شود.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.