۵ توصیه عجیب و جالب برای از بین بردن شوره سر / از دهان شویه استفاده کنید!

پست های مرتبط

نگام، سلامت و پزشکی – درمان‌هایی برای شوره سر وجود دارد که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد.

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

شوره سر ممکن است در اثر خشکی پوست سر یا شرایط خاص آن باشد. به هر حال این که سر شوره بزند اصلا اتفاق خوشایندی نیست. معمولا افرادی که سرشان شوره دارد انواع شامپوها و داروها را برای از بین بردن آن‌ها امتحان کردند و البته نتیجه هم نگرفتند. در این مطلب توصیه‎هایی داریم که بتوانید شوره سر را کاهش داده یا آن را از بین ببرید.

آسپیرین

این قرص حاوی سالیسیلیک اسید است، همان چیزی که در شامپوهای ضدشوره یافت می‌‏شود. بهتر است میزان آن را البته پزشک برای شما تعیین کند. همچنین می‎‏توانید روزی دو قرص را پودر کنید و با آب مخلوط کرده و سرتان را با آن بشویید.

روغن درخت چای

بسیاری از شامپوهای ضدشوره حاوی روغن درخت چای هستند. در نتیجه برای بهتر نتیجه گرفتن می‎توانید این روغن را به صورت جداگانه تهیه و به شامپویتان اضافه کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب اسیدی است و باعث تغییر pH پوست سرتان می‌‏شود. در نتیجه شوره به سختی روی پوستتان ایجاد می‌‏شود. یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید و سعی کنید کف سرتان را با آن شستشو دهید. برای مدت ۱۵ دقیقه سرتان را نشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

دهان شویه

بعد از این که سرتان را با شامپوهای خودتان شستشو دادید، آن را با دهان شویه الکل‎دار آبکشی کنید. دهان شویه محتویاتی ضدقارچ دارد که برای مبارزه با شوره سر هم مفید است.

لیموترش

شاید یکی از بهترین درمان‌های شوره سر داخل یخچال شما باشد. دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را روی سرتان ریخته و کفش سر را با آن ماساژ دهید. بعد از آن یک قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک فنجان آب مخلوط کرده و موهایتان را با آن شستشو دهید. سپس سرتان را با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا شوره سرتان از بین برود.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.