مهم ترین اخبار و موضع گیری های سیاسی؛ انتصابات نجفی موجب ایجاد فضای امیدی شد ، اصلاح طلبان درگیر پدرخوانده ها و روابط محفلی

نگام ، سیاسی _  انتقاد عضو شورای شهر از عدم تعامل نجفی با شورا ، ادعای نماینده ای که آتش زد : پرچم نماد یک ملت نیست ، ادعای اصولگرایان مجلس مبنی بر عدم مشورت با رهبری برای ادامه برجام و اظهار نگرانی از پنهان کاری دولت در مذاکرات آتی از مهم ترین اخبار و موضع گیری های سیاسی امروز بوده اند که همراه با لینک و خلاصه ای از خبر در ذیل می آید .

 

پست های مرتبط

جستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبریجستجوگر هوشمند خبری

انتقاد تند علیخانی از شهردار سابق: نجفی با انتصابات خود در شهرداری فضای نا امیدی ایجاد کرد و افرادی نا آشنا با سیستم شهرداری را از بیرون روی کار آورد

محمد علیخانی با بیان این مطلب که “افشانی وعده تعامل بیشتر با شورا را داده است” اظهار داشت: در گذشته کم‌رنگ بود و نظرات تخصصی کمیسیون‌ها گرفته نمی‌شد و شاهد تعامل مناسبی با شورا نبودیم.
جبار کوچکی نژاد: معتقدم تغییرات زیاد خواهد بود حتی در نواب رئیس هم تغییر را شاهد خواهیم بود. البته آقای پزشکیان می ماند اما احتمال تغییر آقای مطهری خیلی زیاد است.

نماینده مردم تهران در واکنش به اظهارات صبح امروز جبارکوچکی نژاد، مبنی بر احتمال حذف علی مطهری از هیئت رئیسه در انتخابات پیش رو به خبرنگار دیده بان ایران گفت: آقای کوچکی نژاد نظر خود را دارند اما به احتمال قوی آقای مطهری در هیئت رئیسه باقی خواهند ماند و رای به دست خواهند آورد.

نامه سرگشاده صادق زیباکلام به آیت ‌الله جنتی

صادق زیباکلام در نامه سرگشاده به رییس مجلس خبرگان مطرح کرد:«چه کسی بابت بلایی که هسته‌ای و تحریم‌هایش بر سر اقتصاد ایران آورد، باید عذرخواهی کند؟»

الیاس حضرتی: کسانی که می‌گویند برجام متعلق به روحانی است دچار یک اشتباه بزرگ شده‌اند/ برجام متعلق به رهبری، دولت، مجلس، قوه قضاییه و مردم است

ما امروز در دو جبهه در حال جنگ تمام عیار هستیم. یکی در جبهه بین الملل و جنگ دیپلماتیک و دیگری در جبهه اقتصادی که فرماندهی این دو جبهه را شخص رئیس جمهور به عهده دارد.

ذوالنور :طرح دو فوریتی اقدام متقابل دولت برای تضمین اجرای توافق هسته‌ای/ برای ادامه برجام مشورتی با رهبری صورت نگرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس گفت: ما طرحی دو فوریتی داریم که یکشنبه به چاپ می‌رسد و اگر طرح‌های دو فوریتی دیگر مقدم نشوند یکشنبه این طرح به صحن مجلس خواهد آمد. برهمین اساس دولت ملزم به اقدام متقابل شده است. بنابراین اگر کشورهای دیگر تضمین ندهند دولت باید همه همکاری‌های خود را با کشورها قطع کند و فعالیت‌های هسته‌ای را از سر بگیرد. در آن صورت اگر کشورهای دیگر هم به تحریم ها علیه ایران پیوستند ما به خروج از NTP هم باید فکر کنیم.
رئیس فراکسیون ولایی مجلس گفت: نمایندگان باید نیازهای مردم را مبنای کارخود قرار دهند. اگر نمایندگان مجلس نیازهای مردم را مبنا قرار دهند هم افزایی لازم ایجاد می‌شود. در خیلی از زمینه ها هم وجود دارد. بین ما و فراکسیون امید این هم افزایی وجود دارد. البته شاید بعضا جرقه هایی ایجاد شود اما از سمت هردو فراکسیون کنترل شده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هر صدایی که حکایت از تسویه حساب سیاسی باشد، قطعا در شرایط فعلی دشمن از آن سوء استفاده می‌کند و به هیچ وجه به نفع مصالح عمومی و کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: اگر آن قولی که در برجام داده شده تا تحریم‌ها برداشته شود، عملی نشود چیزی در برجام نمی‌ماند که دست ایران را بگیرد.

هادی حق شناس در گفت و گو با «عصر ایران»: اگر قرار است با دنیا نقل و انتقالات پولی داشته باشیم باید به عضویت گروه ویژه اقدام مالی «FATF» دربیاییم مگر این‌که بگوییم ما به بانک‌های دنیا نیاز نداریم.

محسن کوهکن یکی از نمایندگانی که پرچم امریکار ا در جلسه علنی مجلس به آتش کشید،نوشت: پرچم نماد حاکمیت یک کشور و تفکر سیاسی آن است نه ملت.

نماینده مردم تهران با اشاره به حمایت اخیر اتحادیه اروپا از برجام، گفت: یکی از ویژگی‌ها و امتیازات برجام به هم خوردن اجماع جهانی علیه ایران پیش از برجام بود که با تعاملات صورت گرفته توسط رئیس جمهور و فعالیت فشرده دیپلماتیک این امر به تحقق پیوست.

نقوی‌حسینی :اکثر دوتابعیتی‌های دولت مشاور مدیران ارشد هستند/ جلوی نفوذ را می‌گیریم

باید بگویم که در هیچ دولتی دوتابعیتی‌ها به اندازه امروز حوزه مانور دولتی نداشتند. آقای علوی، وزیر اطلاعات در گزارش خود آوردند که از بین افرادی که برای انتصاب مدیریت‌ها از ما استعلام شده 210 نفرشان تابعیت مضاعف داشتند و ما هم به همین دلیل، صلاحیت آن‌ها را رد کردیم. حال باید پرسید مگر ما چند نفر مدیر داریم که 210 نفر از آن‌ها دوتابعیتی بودند؟
عضوشورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه نمی توان روابط محفلی را انکار کرد، گفت: مجموعه عملکرد و معدل رفتار جریان ها اهمیت دارد و ما معتقد هستیم که روابط محفلی تاثیری در تصمیم گیری های جریان اصلاحات ندارد.
رئیس شورای نگهبان هیچگاه دنبال محبوبیت نبوده است و همین او را بدل به محبوبترین چهره اصولگرایان کرده است ، حدود ده سال پیش در فضای مجازی ساختن لطیفه هایی درباره احمد جنتی و طول عمر او آغاز شد. به گفته یکی از نزدیکان او، جنتی این لطیفه‌ها را می‌خواند و لبخندی می‌زند و می‌گوید اینها به اجر معنوی ما اضافه می‌کند.
 نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به شرایط جدید پیش آمده برجام پس از خروج آمریکا از این توافق گفت:‌ نمایندگان مجلس نگران هستند که مبادا دولت در ادامه کار برجام بعد از خروج آمریکا در مذاکره با اروپایی‌ها نظام را در مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد.

علی مطهری که درباره چرایی به کارگیری الفاظ خارجی در کالاهای ایرانی و مکالمات روزمره از وزیر ارشاد سوال کرده بود، از اعتراض رهبری به بکارگیری کلمه «فراکسیون» و عدم معادل سازی فارسی برای آن و همچنین اعتراض ایشان به مکالمه انگلیسی خلبانان ایرانی خبر داد.

پروانه مافی :تعامل هیات رئیسه مجلس با نمایندگان متوسط بوده است

پروانه مافی نماینده مجلس معتقد است تعامل هیات رئیسه فعلی با نمایندگان متوسط بوده است. او می‌گوید: انتظار داشتیم هیات رئیسه از نظرات نمایندگان هم استفاده کنند. برای مثال من تنها یک جلسه به هیات رئیسه دعوت شدم که نظراتم را راجع به اداره مجلس و بهتر اداره شدن هیات رئیسه و برنامه‌ها ارائه کنم.

مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزرات کشور در دولت اصلاحات گفت: دستگاه قضایی اگر واقعا در جایگاه خود به طور دقیق، بی‌طرفانه و منصفانه وارد شود و بدون توجه به هیچ گونه نسبتی به تخلفات رسیدگی کند، می‌تواند یکی از عواملی باشد که فاسد را مهار می‌کند.

اعتراض قاضی پور به روزنامه‌ نداشتن 40 میلیون ترک ایرانی

دیروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان مجلس بود تا به سؤال‌های علی مطهری و نادر قاضی‌پور پاسخ دهد. مطهری از پاسخ او درباره تبلیغات و تابلونوشته‎ها به زبان انگلیسی قانع نشد و او از مجلسیان کارت زرد گرفت، اما قاضی‎پور از قید سؤالش گذشت و به پاسخ وزیر را به رأی نگذاشت.

خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس :باید دید چرا مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند

رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با تدبیر با قضیه فیلترینگ تلگرام برخورد شود. مردم نوعی دلبستگی و وابستگی به تلگرام پیدا کرده اند و 500 هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم‌های خارجی از جمله تلگرام است. ما باید پیام‌رسان‌ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق‌تر خواهیم بود.

مربوط پست ها

وارد حساب کاربری خود شوید

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

*با ثابت نام در وبسایت شما با سیاست نامه حریم خصوصیموافقت می کنید.

رمزعبور خود را بازیابی کنید

لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.